Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > Jak pozbyć się plam z krwi?

Jak pozbyć się plam z krwi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Na Twojej ulubionej bluzce od dłuższego czasu widnieje nieestetyczna plama z krwi a Ty nie wiesz jak się jej pozbyć? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak usunąć plamy z krwi.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Wybielacz, sok z cytryny, woda utleniona, sól kuchenna, soda oczyszczona
1
Plamy z krwi niezaprzeczalnie usuwa się najlepiej wówczas, kiedy są jeszcze świeże a najlepiej od razu, błyskawicznie po zabrudzeniu. Wtedy wystarczy włożyć ubranie pod bieżącą ZIMNĄ wodę i energicznie pocierając wywabić plamę z ubrania. Nigdy do zmywania krwi nie używaj ciepłej ani gorącej wody, ponieważ niepotrzebnie dodatkowo utrwalisz plamę zamiast się jej pozbyć. Jeśli sama woda nie wystarcza możesz użyć tez odrobiny szarego mydła lub namoczyć ubranie w wodzie z mydlinami (zawsze zimnej!)
2
Nie zawsze jednak możemy zmyć plamę z krwi od razu po zabrudzeniu a ze starymi plamami nie jest już tak prosto. Wielokrotne pranie odzieży może się tutaj nie sprawdzić - niepotrzebnie tylko zniszczymy materiał. Jest kilka sposobów na skuteczne wywabianie starych plam z krwi:
3
Cytryna
Cytryna a właściwie jej sok pomoże nam w doczyszczeniu tkaniny. Sok z cytryna działa wybielająco - z pewnością jednak delikatniej niż popularny wybielacz. Sok ze świeżo wyciśniętej cytryny należy wcierać w plamę a następnie spłukać i wyprać jak zwykle.
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak usunąć plamy z kawy?
Jak czyścić skórę?
Jak prać poduszki?
Ostrzeżenia
  • ZAWSZE dokładnie czytaj metki ubrań i wskazane przez producenta sposoby prania i wybielania tkaniny!
  • Z delikatniejszymi tkaninami postępuj ostrożniej!
4
Sól kuchenna lub soda oczyszczona
Sól kuchenna, którą zazwyczaj posiadamy w domu może się okazać dobrym sposobem na plamy. Możemy bezpośrednio nasypać sól na zabrudzenie i pozostawić tkaninę na około godzinę. Jeśli taki zabieg nie okaże się wystarczający tkaninę można też namaczać w solnym roztworze - ok. 1,5 łyżeczki na litr wody. Po takiej płukance należy oczywiście ubranie wyprać jak dotychczas.
W zastępstwie soli doskonale spisuje się też soda oczyszczona, która ma właściwości dezynfekujące i odświeżające.
5
Woda utleniona
Woda utleniona lub jej roztwór to tez doskonały sposób na pozbycie się plam z krwi. Plamę zalewamy wodą utlenioną i energicznie pocieramy po czym spłukujemy zimną wodą. W razie potrzeby taki zabieg można powtórzyć. Roztwór wody utlenionej wykonamy poprzez zmieszanie ok 200 ml ze zwykłą wodą.
6
Wybielacz
Wybielacz powinien być ostatecznością w walce z usuwaniem plam z krwi. Co prawda dzisiejszy wybielacze są już o wiele delikatniejsze i nie niszczą tak tkanin ale na pewno domowe sposoby są mniejszą ingerencją w strukturę materiału.
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak wywabić plamy z krwi?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Pat - 2017-06-16
Olaboga, zmylam!
 
Czy plamy są dla Ciebie codzienną zmorą? Twoje dziecko uwielbia się brudzić mimo Twoich próśb i gróźb? Jeśli żadne...
Jak usunąć plamy?
Czy plamy są dla Ciebie codzienną zmorą? Twoje dziecko uwielbia się brudzić mimo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt