Plamy z krwi

Jak pozbyć się plam z krwi?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Na Twojej ulubionej bluzce od dłuższego czasu widnieje nieestetyczna plama z krwi a Ty nie wiesz jak się jej pozbyć? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak usunąć plamy z krwi.
P

Wybielacz, sok z cytryny, woda utleniona, sól kuchenna, soda oczyszczona

1
Plamy z krwi niezaprzeczalnie usuwa się najlepiej wówczas, kiedy są jeszcze świeże a najlepiej od razu, błyskawicznie po zabrudzeniu. Wtedy wystarczy włożyć ubranie pod bieżącą ZIMNĄ wodę i energicznie pocierając wywabić plamę z ubrania. Nigdy do zmywania krwi nie używaj ciepłej ani gorącej wody, ponieważ niepotrzebnie dodatkowo utrwalisz plamę zamiast się jej pozbyć. Jeśli sama woda nie wystarcza możesz użyć tez odrobiny szarego mydła lub namoczyć ubranie w wodzie z mydlinami (zawsze zimnej!)
2
Nie zawsze jednak możemy zmyć plamę z krwi od razu po zabrudzeniu a ze starymi plamami nie jest już tak prosto. Wielokrotne pranie odzieży może się tutaj nie sprawdzić - niepotrzebnie tylko zniszczymy materiał. Jest kilka sposobów na skuteczne wywabianie starych plam z krwi:
3
Cytryna
Cytryna a właściwie jej sok pomoże nam w doczyszczeniu tkaniny. Sok z cytryna działa wybielająco - z pewnością jednak delikatniej niż popularny wybielacz. Sok ze świeżo wyciśniętej cytryny należy wcierać w plamę a następnie spłukać i wyprać jak zwykle.
4
Sól kuchenna lub soda oczyszczona
Sól kuchenna, którą zazwyczaj posiadamy w domu może się okazać dobrym sposobem na plamy. Możemy bezpośrednio nasypać sól na zabrudzenie i pozostawić tkaninę na około godzinę. Jeśli taki zabieg nie okaże się wystarczający tkaninę można też namaczać w solnym roztworze - ok. 1,5 łyżeczki na litr wody. Po takiej płukance należy oczywiście ubranie wyprać jak dotychczas.
W zastępstwie soli doskonale spisuje się też soda oczyszczona, która ma właściwości dezynfekujące i odświeżające.
5
Woda utleniona
Woda utleniona lub jej roztwór to tez doskonały sposób na pozbycie się plam z krwi. Plamę zalewamy wodą utlenioną i energicznie pocieramy po czym spłukujemy zimną wodą. W razie potrzeby taki zabieg można powtórzyć. Roztwór wody utlenionej wykonamy poprzez zmieszanie ok 200 ml ze zwykłą wodą.
6
Wybielacz
Wybielacz powinien być ostatecznością w walce z usuwaniem plam z krwi. Co prawda dzisiejszy wybielacze są już o wiele delikatniejsze i nie niszczą tak tkanin ale na pewno domowe sposoby są mniejszą ingerencją w strukturę materiału.
!

Uwaga!
* ZAWSZE dokładnie czytaj metki ubrań i wskazane przez producenta sposoby prania i wybielania tkaniny!
*Z delikatniejszymi tkaninami postępuj ostrożniej!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

ubrania pachnące stęchlizną
metka
pranie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane