Po porodzie

Jak rozwiązać problem z oddawaniem moczu po porodzie?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Mijają kolejne godziny po porodzie a Ty nie jesteś w stanie oddać moczu. Nie przejmuj się u większości kobiet pojawia się ten problem. Część kobiet nie czuje w ogóle parcia na mocz, inne oddają mocz, ale połączone jest to z bólem i pieczeniem. Jest wiele powodów dysfunkcji pęcherza w okresie poporodowym. Zapoznaj się z nimi.
1
Wzrasta objętość pęcherza, jest to spowodowane tym, że zwiększa się przestrzeń do jego rozprężenia. Dlatego nie ma potrzeby tak częstego oddawania moczu jak w czasie ciąży.
2
Podczas porodu pęcherz moczowy może zostać uszkodzony, co może stopniowo prowadzić do podrażnienia. Konsekwencją tego będzie fakt, że pęcherz nawet po napełnieniu nie będzie wysyłał sygnałów o konieczności jego opróżnienia.
3
Podane po porodzie środki znieczulające mogą spowodować obniżenie wrażliwości pęcherza moczowego lub obniżenie czujności kobiety na sygnały wydawane przez niego.
4
Ból po nacięciu w okolicy krocza może być przyczyną odruchowego skurczu w cewce moczowej – przewodzie moczowym, który utrudni oddanie moczu. Również obrzęk krocza może prowadzić do kłopotów z oddaniem moczu.
5
Miejsce nacięcia lub pęknięcia krocza może być przyczyną pieczenia i bólu przy oddawaniu moczu. Ulgę w takiej sytuacji może przynieść pozycja stojąca przy oddawaniu moczu. Spróbuj się wysikać pod prysznicem, lub odkręcić kran z wodą nachylając się nad toaletą.
6
Również problem oddania moczu może wiązać się z czynnikami psychicznymi, podświadomym strachem przed bólem, pieczeniem, dyskomfortem, albo blokadą po podsunięciu podsuwacza tzw. Kaczki do wypróżnienia.
7
Mimo wszelkich trudności zalecane jest oddanie moczu do 6-8 godzin po porodzie, aby uchronić układ moczowy przed infekcją.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane