Jak ułatwić oddanie moczu po porodzie?

Jak ułatwić oddanie moczu po porodzie?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Jeśli nie oddałaś moczu do 8 godzin po porodzie lekarz może zlecić cewnikowanie aby w ten sposób opróżnić cewkę moczową. Dzięki poniższym wskazówkom może uda ci się uniknąć cewnikowania i oddać mocz samodzielnie.
1
Musisz przyjmować dostateczną ilość płynów, wg. reguły to co przyjęte zostaje wydalone.
2
Spaceruj. Spróbuj wstać z łóżka po porodzie najszybciej jak to możliwe i zrób krótki spacer. Pomoże to uaktywnić twój pęcherz moczowy i pobudzić prawidłowe funkcjonowanie jelit.
3
Jeśli położna zaprowadziła cię do toalety i czujesz się skrępowana jej obecnością, poproś aby poczekała na zewnątrz toalety. Położna może wrócić jak już oddasz mocz, lub gdy długo nie będziesz wracać.
4
Jeśli jesteś zbyt słaba i musisz skorzystać z kaczki poproś położną o pomoc w jej użyciu, oraz o zapewnienie ci odosobnienia i spokoju. Korzystaj z kaczki siedząc na niej a nie leżąc. Poproś położną o ciepłą wodę do polania krocza, co może być pomocne w oddaniu moczu.
5
Spróbuj ogrzać okolice krocza ciepłymi nasiadówkami, lub ochłodzić pojemnikami z lodem. Wypróbuj obie metody, wybierz tą, która okaże się pomocniejsza dla ciebie w stymulacji oddania moczu.
6
Szum wody płynącej z kranu pomoże ci w oddaniu moczu, a także stanie pod prysznicem gdzie woda spływa po ciele.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane