sushi

Jak przygotować sushi?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Chciałbyś zaskoczyć swoich bliskich i samodzielnie przygotować sushi, ale obawiasz się, że sobie nie poradzisz? Nic bardziej mylnego! Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak przygotować sushi krok po kroku!
1
Na początek zapisz listę niezbędnych rzeczy, które będą Ci potrzebne do przygotowania sushi.

Podstawowymi produktami są:
- ryż do sushi- nie możesz zastąpić go innym ryżem, gdyż ten zwykły po prostu nie nadaje się do sushi - jest zbyt sypki
- ocet do sushi
- bambusowa podkładka do zwijania sushi
- odpowiednia ryba, np. łosoś norweski (wybierz ten w plastrach, nie sałatkowy)
- dodatki: np. paluszki surimi, awokado, ogórek zielony
- nori, czyli sprasowane wodorosty
- pasta wasabi
- cukier, sól
- sos sojowy
Przygotuj również bardzo ostry nóż.
2
Najważniejszym punktem w przygotowywaniu sushi jest oczywiście odpowiednie przyrządzenie ryżu. To on przesądza o smaku całej potrawy. Przeczytaj etykietkę octu ryżowego i zastosuj się dokładnie do wskazań producenta. Zazwyczaj jest to proporcja 1/3 szklanki octu na trzy szklanki ryżu. Oczywistym jest jednak, że niewielu z nas przygotowuje sushi w domu na taką skalę (trzy szklanki ryżu to dosyć dużo), dodajmy wiec ilość wskazaną przez producenta octu. Ryż oczywiście najpierw gotujemy, a dopiero później zakwaszamy octem oraz dodajemy do niego sól i cukier do smaku.
3
Aby móc użyć ryżu do naszego sushi musimy go wpierw wystudzić. Ryba, którą wybierzemy do sushi musi być przede wszystkim świeża. Warzywa dokładnie umyjmy, a następnie obierzmy. Warzywa kroimy w tzw. słupki. Nie muszą być pokrojone równo, gdyż i tak będą schowane wewnątrz naszego sushi. Rybę również kroimy na mniejsze plastry. Paluszki krabowe czy inne owoce morza podobnie dostosowujemy kształtem.
4
Na macie bambusowej układamy sprasowane wodorosty błyszczącą stroną do dołu. Zostawiamy po około 1 cm od obu brzegów, zewnętrzny z nich smarujemy pastą wasabi - ułatwi nam to sklejenie całego rulonu. Na nori układamy płasko pasek ryżu o szerokości mniej więcej kilu cm. Na ryż kładziemy kolejno rybę, warzywa i inne dodatki - wedle uznania. Rulon zwijamy przy pomocy maty bambusowej, rolujemy dociskając z odpowiednią siłą, aby nasze sushi nabrało właściwego kształtu. Końcówka rulonu sklei się dzięki nałożonej wcześniej paście chrzanowej. Tak przygotowany rulon schładzamy, po czym kroimy na mniejsze kawałeczki o boku mniej więcej 1-2 cm. Gotowe sushi możemy podawać np. z sosem sojowym. Smacznego!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

MajaaaSushi
02.10.2018
Ja pozostawiam to jednak profesjonalistom. Uwielbiam, szczególnie zupy i klasyczne futomaki :)