Jak przebaczyć i zapomnieć?

Jak przebaczyć i zapomnieć?

MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl
Pomimo tego, że większość z nas deklaruje się, że potrafi wybaczać i zapominać tak naprawdę w rzeczywistości mało kto jest do tego zdolny. pokazuje nam obrazy, które chcielibyśmy raz na zawsze wyrzucić z głowy. Jeśli chcesz komuś przebaczyć i zapomnieć o tym co zrobił przeczytaj poniżej jakie kroki powinieneś podjąć.
1
Powiedz to głośno. Większość z nas myśli że w razie czego będzie potrafiła przebaczyć i zapomnieć jeśli zostanie w jakiś sposób skrzywdzona. Nie jest to jednak takie proste jak się wydaje. Zatem jeśli czujesz się pokrzywdzony, osobiście dotknięty jakimś wydarzeniem musisz na spokojnie to wszystko przemyśleć. Jeśli skrzywdziła cię jakaś osoba należy z nią porozmawiać, powiedzieć głośno co cię dotknęło i co było tobie niemiłe oraz jak się czujesz w danej chwili. Jeśli nie możesz porozmawiać z osobą która cię skrzywdziła lub czujesz się pokrzywdzony w związku z jakimś wydarzeniem musisz usiąść i głośno przed sobą wyrazić swoje myśli i uczucia. Możesz krzyczeć, płakać, żalić się - ważne żeby wydobyć z siebie wszelkie złe uczucia, których chcesz się pozbyć. Im więcej powiesz na głos tym mniej zostanie w tobie negatywnych emocji.
2
Zachowaj to dla siebie. Jeśli poskarżysz się komuś, możliwe że ta osoba zacznie cię negatywnie nastawiać wobec danej osoby która cię skrzywdziła. Jest to naturalne, że stajemy w obronie osób, które kochamy i chcemy je chronić. Dlatego jeśli skrzywdził cię mąż, siostra czy matka nie jest dobrym pomysłem na żalenie się najlepszej przyjaciółce. Przecież chcesz wybaczyć i zapomnieć a nie podsycać w sobie żal, gniew i złość.
3
Jeśli skrzywdził cię człowiek zastanów się jak ty byś się zachował w podobnej sytuacji. Czy istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że postąpiłbyś tak samo? Przemyśl dokładnie dlaczego taka sytuacja wystąpiła. Zawsze jest odpowiedź na to pytanie - nawet jeśli wydaje ci się, że powodów nie ma. Jeśli będziesz wiedzieć dlaczego, wówczas znajdziesz przyczynę całego zajścia - skrzywdzenie Cię było tylko skutkiem. Jak już będziesz wiedzieć dlaczego i będziesz znać przyczynę postępowania będzie ci o wiele łatwiej wybaczyć a co za tym idzie - zapomnieć.
4
Pamiętaj, że każdy człowiek jest inny. Jego cechy charakteru składają się na jego całość. Tak jak kolor oczu, wzrost i karnacja. Musisz zaakceptować wady innych ludzi, szczególnie swoich bliskich. Są osoby, które notorycznie kłamią - jeśli taka osoba cię okłamie zamiast się obrażać pomyśl - "ten ktoś taki już jest, on tak ma" i kropka. W tym przypadku nie ma się co zastanawiać nad powodem dla którego cię okłamał. Twój mąż ma problem z agresją i podczas któregoś z wybuchów powiedział ci wiele przykrych rzeczy? On po prostu taki jest. W tych przypadkach nie należy kogoś obwiniać za jego czyny tylko ewentualnie leczyć.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak stać się szczęśliwym w 30 min?
cisza
zdrowie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#1909
12.02.2010
porady dobre Tylko czy to takie proste? Uczucia nie są w nas zapisane ołówkiem,i zranione nie dadzą się wymazać.Mimo tego wszystkiego coś jest w powiedzeniu ze " czas leczy rany" Szkoda tylko że czasami trzeba tak długo na to czekać,żeby zapomnieć krzywdę.I być gotowym na dar jakim jest wybaczenie Bo niewątpliwie jest to wieli DAR nauczyć się wybaczać