grzane wino

Jak przyrządzić grzane wino?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Zastanawiasz się jak przyrządzić grzane wino? Przeczytaj artykuł i poznaj sztukę przygotowania tego rozgrzewającego napoju! Bez wątpienia zachwyci smakiem nie tylko ciebie, ale również wszystkich Twoich znajomych. Doskonała kompozycja przypraw korzennych, cytrusów i miodu sprawia, że powstanie napój, któremu wręcz trudno się oprzeć. Zapewniam, że takie wino rozgrzeje niejednego zmarzlucha w zimową noc. Doskonale sprawdza się również na spotkaniach w gronie znajomych.
P

* butelka czerwonego wytrawnego wina, cukier, miód,
* przyprawy: imbir, cynamon, kardamon, gałka muszkatołowa, goździki
* cytryna, pomarańcza

1
Po grzane wino najchętniej sięgamy w jesienne i zimowe wieczory. Pite z umiarem wprowadza nas w fantastyczny nastrój i przyjemnie ogrzewa nasze zziębnięte ciała i zmysły. Było bardzo docenianym trunkiem już od starożytności. Po dziś dzień pomaga nam w leczeniu przeziębień i grypy a także umila wieczory, kiedy przesilenie jesienne bierze nad nami górę. Grzane wino jest w zasadzie w zasięgu ręki każdego. Można zdecydować się na zakup gotowego wina bądź przyrządzić je samemu. Do wyboru mamy popularne wino grzane z pomarańczą i miodem, grzańca galicyjskiego z przyprawami korzennymi lub wino zwane Gloog- specjał ze Szwecji. Nieco więcej o wszystkich rodzajach wina w wersji na gorąco znajdziecie poniżej.
2
Grzane wino można z powodzeniem kupić w gotowej wersji w sklepie. Nosi ono często nazwę grzańca galicyjskiego. Do wina dodane są już odpowiednie przyprawy i dodatki, więc pozostaje nam jedynie podgrzać trunek i delektować się jego smakiem. Wino takie jest z reguły dość słodkie, więc nie wymaga dodatkowego używania cukru, czy miodu. Na ten trunek powinni zdecydować się Ci, którzy pracę w kuchni ograniczają do minimum. Ważne jest aby nie dopuścić do zagotowania grzańca. Należy go jedynie podgrzewać.
3
Grzańca możemy również wykonać samodzielnie! Jak to zrobić? Potrzebna nam będzie połowa butelki czerwonego wina wytrawnego oraz przyprawy, które najbardziej przypadają nam do gustu. Efekt rozgrzania to przede wszystkim ich zasługa. Korzenny smak zyskamy poprzez dodanie: małego kawałka imbiru lub łyżeczki imbiru w proszku, 2 łyżeczek cynamonu, około 10 goździków, łyżeczki kardamonu. Nie zapomnijmy osłodzić sobie smaku wina odpowiednią ilością cukru lub miodu - około 2-3 łyżki w zależności od tego, czy chcemy, aby nasz napój był bardziej lub mniej słodki. Świetnym dodatkiem będą też plastry cytryny lub pomarańczy - około 2-3 sztuki. Wino należy podgrzewać wraz z przyprawami na małym ogniu nie dopuszczając do jego zagotowania.

Dla bardziej wymagających polecam odmianę grzanego wina, która nosi nazwę Glogg. Jest to wino upodobane szczególnie przez Skandynawów. Poza korzennymi przyprawami i owocami, do tego wina dodajemy także migdały i rodzynki, a także często dolewamy też mocniejszego alkoholu, np. wódki.
4
Jeśli nie lubimy alkoholu, również możemy delektować się smakiem galicyjskiego grzanego wina. Jego imitację możemy kupić w formie rozgrzewającej herbatki. Nie jest to co prawda to samo co prawdziwe wino, ale w smaku obłędnie je przypomina - może zatem towarzyszyć nam tam, gdzie alkohol nie wchodzi w grę.
?

Wskazówki
* Jeśli do swojego grzańca dodajesz miód, zrób to kiedy napój nie jest już gorący. Zyskasz dzięki temu cudowne właściwości miodu w swoim trunku - wysoka temperatura je niszczy!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Sylwka
23.12.2015
Grzane wino jest ok ale ja ostatnio eksperymentuję z grzańcem z cydru, dziś robię z kardamonem.