mleko kozie

Jakie są właściwości mleka koziego?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
„Pij mleko, będziesz wielki!”, chyba każdy słyszał to popularne hasło reklamowe. Jednak w pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się, czy na pewno? Zatem ile prawdy w tym jest i jakie mleko wybrać? A może warto zastąpić mleko krowie kozim? Nie ulega wątpliwości, że są to pytania, które z niecierpliwością wyczekują odpowiedzi. Poniżej znajdziecie informacje, które odkryją przed wami zalety mleka koziego.
1
Będąc matką od początku życia swojego dziecka karmisz je mlekiem. Z upływem czasu zastępujesz to mleko mlekiem modyfikowanym, a następnie krowim. Dlaczego tak niewiele z nas decyduje się na mleko kozie? W Polsce jest ono niestety z pewnością mniej popularne od mleka krowiego. Posiada od niego jednak znacznie więcej cennych właściwości.
2
Mleko kozie swym składem zbliżone jest właśnie do mleka, jakie wytwarza organizm kobiety. Jest przez to bardzo dobrze przyswajalne. Od zwykłego mleka różni się o wiele bogatszym składem. Zawiera więcej wapnia, fosforu, potasu a także witamin A, B1, B2, PP i C.
3
Mleko krowie różni się od koziego przede wszystkim smakiem. Jest słodsze. Wielu ludzi uważa, że nie odpowiada im smak koziego mleka, jest to jednak głównie kwestia przyzwyczajenia do smaku mleka krowiego. Mleko kozy zawiera więcej tłuszczu od krowiego. Organizm człowieka jednak naturalnie homogenizuje mleko, przez co nie mamy tutaj do czynienia ze złym cholesterolem, a wręcz przeciwnie, działamy profilaktycznie przeciw chorobom związanym z sercem i układem krążenia.

Mleko kozy ma kolor bardziej kremowy, niż biały. Swoim dzieciom można podawać je już od 5 miesiąca życia. Może, a nawet powinno być podawane dzieciom, których dotknęła skaza białkowa. Mleko kozie zawiera małą dawkę kazeiny i ma też bardzo niewielką zawartość laktozy.
4
Mleko kozie w wersji nieprzetworzonej jest mlekiem najbardziej bogatym w wartości odżywcze na świecie! W Polsce nie było nigdy propagowane, ponieważ hodowcami kóz byli zazwyczaj ludzie biedni. Mleko kozie ma jednak udowodnione działanie zdrowotne przy takich chorobach jak anemia, egzema, zapalenie oskrzeli lub płuc, zapalenie wątroby, problemy z jelitami, żołądkiem i inne. Mleko to zawiera sporo kwasów tłuszczowych omega-6.
5
Można pokusić się również o stwierdzenie, że mleko kozie korzystnie wpływa na długość życia człowieka. W rejonach, gdzie spożycie tego mleka jest znacznie wyższe (np. na Bałkanach), ludzie żyją dłużej.

Śmiało sięgajmy zatem nie tylko po popularne mleko krowie, ale również to od kozy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

niemowlę pijące mleko
Jak zrobić herbatę imbirowo - kardamonową?
sposoby na przedłużenie świeżości jedzenia

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

JASKO
20.02.2017
HOLERNIE SMIERDZACY SMAK "KOZLA"Pozygac sie latwo.