miska z papieru

Jak zrobić miseczkę z papieru?

NitkaaNitkaa - specjalista Tipy.pl
Miseczka obłożona papierem wygląda bardzo ładnie. W tym artykule podpowiem wam, jak stworzyć właśnie taką miseczkę z papieru za pomocą przedmiotów codziennego użytku.
P

-papier śniadaniowy,
-mąka ziemniaczana,
-mała miseczka (najlepiej ceramiczna)
-pojemnik z wodą
-garnek z wodą
-pędzelek

1
Przygotowujemy papier śniadaniowy lub inny (ważne, aby był cienki). Rwiemy go na średniej wielkości kawałki. Następnie wkładamy do pojemnika z wodą i odstawiamy na około 45 minut.
2
Teraz musimy przygotować klej. Do garnka z wodą wsypujemy 3-4 łyżki mąki ziemniaczanej i gotujemy, aż do uzyskania gęstej masy.
3
Płatki papieru śniadaniowego kładziemy na ceramiczną miskę - formę. W niektórych miejscach smarujemy je warstwą kleju z mąki ziemniaczanej. Najlepiej użyć do tego pędzelka. Na klej nakładamy kolejną warstwę papieru. Czynność powtarzamy kilka razy, aż do momentu uzyskania 10 lub więcej warstw. Tak oklejoną miskę zostawiamy na dobę w temperaturze pokojowej.
4
Następnego dnia zdejmujemy gotową papierową miseczkę z ceramicznej "formy". Boki wyrównujemy nożyczkami. Można obkleić ją papierem ozdobnym i przykleić dowolne dekoracje lub po prostu pomalować ją farbami.
?

Wskazówki
* Aby w kleju nie było grudek. możemy przetrzeć go przez sito.
* Aby uzyskać lepszy efekt, brzegi możemy wyciąć nożyczkami z wzorkami.
* Miseczkę można zrobić również z papieru toaletowego według tej samej instrukcji.

Powiązane porady

aranżacja obrazów
zagłówek do łóżka
komoda po renowacji

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Nitkaa
24.05.2013
Oczywiście, żę można, ale ten sposób jest chyba łątwiejszy i mniej pracochłonny, a i tak wygląda pięknie i efektownie. ;**
#15871
19.11.2012
można zrobić też z modeliny!