Jak zrobić galaretki w skórce pomarańczy?

goska87s - specjalista Tipy.pl
Kiedy wyciskamy cytryny czy pomarańcze na świeży sok, zostają nam zbędne skórki. Zamiast je wyrzucać, można przy ich pomocy stworzyć efektowną ozdobę lub urozmaicenie pysznego deseru.
P

pomarańcze, cytryny lub inne cytrusy, różnokolorowe galaretki, opcjonalnie goździki, łyżeczka, miseczka, ciepła woda

1
Dokładnie umyj, a następnie przekrój cytrusa na pół. Polecam zwłaszcza owoce o grubej skórce, wtedy najłatwiej osiągnąć odpowiedni efekt. Można wycisnąć z nich sok i usunąć łyżeczką pozostały suchy miąższ lub też od razu wydłubać smaczny środek. W dalszych krokach nie będzie nam on potrzebny, można więc bez wyrzutów sumienia go zjeść.
2
Przygotowujemy galaretki według przepisu na opakowaniu. Jeżeli chcemy by półksiężyce miały jednolity kolor, wystarczy jedna galaretka. Można je również zrobić w wersji wielokolorowej, z warstwami żółtymi, pomarańczowymi i czerwonymi lub w kolorach tęczy. Wszystko zależy od naszej fantazji.
3
Gdy galaretka nieco przestygnie, ale zanim zacznie tężeć, wlewamy ją do wydrążonej połówki owocu. Chcąc mieć owoc jednokolorowy, wlewamy ile się da, jeżeli jednak chcemy opcję wielokolorową, wlewamy np. do 1/3 wysokości. Skórki z galaretką wstawiamy do lodówki, aby stężały. Jeżeli galaretka ma być wielokolorowa, na stężałą galaretkę nalewamy kolejne warstwy według naszej wizji, oczywiście pamiętając, by wcześniejsze warstwy całkowicie stężały.
4
Gdy wszystkie warstwy stężeją, bardzo ostrym nożem kroimy skórkę z zawartością na dwa lub trzy półksiężyce, w zależności od jej wielkości. Uzyskane galaretki mogą posłużyć jako deser lub apetyczna ozdoba świątecznego stołu, zwłaszcza gdy w galaretce zanurzymy goździki.
?

Wskazówki
Należy pamiętać, by wydrążone skórki odpowiednio ustabilizować przed wlaniem galaretki. Dobrym sposobem jest włożenie ich do miseczki, która je przytrzyma.

Powiązane porady

Ryba w cieście
Domek z piernika
kiszenie buraków

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane