Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Przepisy świąteczne > Jak zrobić galaretki w skórce pomarańczy?

Jak zrobić galaretki w skórce pomarańczy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kiedy wyciskamy cytryny czy pomarańcze na świeży sok, zostają nam zbędne skórki. Zamiast je wyrzucać, można przy ich pomocy stworzyć efektowną ozdobę lub urozmaicenie pysznego deseru.
Rzeczy, których potrzebujesz:
pomarańcze, cytryny lub inne cytrusy, różnokolorowe galaretki, opcjonalnie goździki, łyżeczka, miseczka, ciepła woda
1
Dokładnie umyj, a następnie przekrój cytrusa na pół. Polecam zwłaszcza owoce o grubej skórce, wtedy najłatwiej osiągnąć odpowiedni efekt. Można wycisnąć z nich sok i usunąć łyżeczką pozostały suchy miąższ lub też od razu wydłubać smaczny środek. W dalszych krokach nie będzie nam on potrzebny, można więc bez wyrzutów sumienia go zjeść.
2
Przygotowujemy galaretki według przepisu na opakowaniu. Jeżeli chcemy by półksiężyce miały jednolity kolor, wystarczy jedna galaretka. Można je również zrobić w wersji wielokolorowej, z warstwami żółtymi, pomarańczowymi i czerwonymi lub w kolorach tęczy. Wszystko zależy od naszej fantazji.
3
Gdy galaretka nieco przestygnie, ale zanim zacznie tężeć, wlewamy ją do wydrążonej połówki owocu. Chcąc mieć owoc jednokolorowy, wlewamy ile się da, jeżeli jednak chcemy opcję wielokolorową, wlewamy np. do 1/3 wysokości. Skórki z galaretką wstawiamy do lodówki, aby stężały. Jeżeli galaretka ma być wielokolorowa, na stężałą galaretkę nalewamy kolejne warstwy według naszej wizji, oczywiście pamiętając, by wcześniejsze warstwy całkowicie stężały.
4
Gdy wszystkie warstwy stężeją, bardzo ostrym nożem kroimy skórkę z zawartością na dwa lub trzy półksiężyce, w zależności od jej wielkości. Uzyskane galaretki mogą posłużyć jako deser lub apetyczna ozdoba świątecznego stołu, zwłaszcza gdy w galaretce zanurzymy goździki.
Jak zrobić kompot z suszonych śliwek?
Jak zrobić rogaliki z czekoladą?
Jak zrobić kluski z makiem?
Jak zrobić ciasteczka korzenne?
Wskazówki
Należy pamiętać, by wydrążone skórki odpowiednio ustabilizować przed wlaniem galaretki. Dobrym sposobem jest włożenie ich do miseczki, która je przytrzyma.
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wydawałoby się, że w temacie pierniczków świątecznych nie ma już nic oryginalnego do odkrycia. Jest to jednak tylko...
Jak zrobić miękkie pierniczki świąteczne?
Wydawałoby się, że w temacie pierniczków świątecznych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt