wieszanie światełek na choince

Jak założyć lampki na choinkę?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Nikt z nas nie wyobraża sobie choinki bez lampek. Jak jednak bez problemu i szybko je na niej zawiesić? Przeczytaj artykuł i poznaj sposoby zakładania lampek na choinkę!
1
Sposoby zakładania lampek na choinkę mamy tak naprawdę dwa. Oczywiście w skrajnych przypadkach można zdecydować się na założenie lampek w stylu artystycznego nieładu, ale ten w zasadzie wychodzi nam sam, kiedy nie do końca wiemy jak lampki zawiesić.
2
Najbardziej popularnym sposobem zawieszania lampek jest okręcanie sznura z lampkami dookoła choinki i układanie ich równomiernie na gałązkach. Ten sposób jest bardzo dobry, ale również czasochłonny. Zwłaszcza, kiedy nasza choinka jest sporych rozmiarów, założenie lampek tym sposobem może okazać się żmudne. Jeśli decydujemy się na zakładanie lampek okręcając sznur dookoła choinki, najlepiej uda nam się to ze świecącymi lampkami. Wówczas dokładnie śledzimy efekt jaki daje nam takie umieszczenie lampek. Możemy go też na bieżąco dokładnie skorygować, bo po zawieszeniu lampek może okazać się to dość trudne. Oczywiście przed zawieszeniem lampek należy sprawdzić czy działają one bez zarzutu. Popularna jest bowiem scena komediowa, kiedy gospodarz domu pół dnia przystraja choinkę lampkami, a na koniec, gdy próbuje je włączyć, okazuje się, że lampki nie świecą.

Zawieszanie lampek najlepiej zacząć od czubka - tutaj można również pojedynczą lampką rozświetlić szpic choinki. Sznur lampek zakończony jest wtyczką, więc zdecydowanie lepiej jest, kiedy mamy ją na dole, a nie u góry. Jeśli mamy mało lampek, a sporych rozmiarów choinkę, możemy równomiernie rozłożyć lampki jedynie z przodu, a z tyłu ograniczyć rozpiętość sznura do minimum.
3
Popularne jest również zakładanie lampek z góry na dół, bądź odwrotnie. W ten sposób założymy lampki nieco prościej niż otaczając nimi choinkę dookoła. W pierwszym sposobie lampki często plączą się i pracę zaczynać trzeba od nowa. Zakładanie lampek z góry na dół albo z dołu do góry oszczędzi nam sporo czasu przy "rozbieraniu" choinki. Tak zawieszone lampki ściągniemy szybko i sprawnie. W klepach dostępne są również sznury lamp ze zwisającymi mniejszymi sznurkami pełnymi światełek. Użycie takiego sznura może okazać się jeszcze prostsze. Wystarczy go odpowiednio przymocować na którejś z górnych gałązek i swobodnie puścić w dół.
4
Najlepiej założyć lampki w najwygodniejszy dla siebie sposób. O ile ubieranie choinki to spora frajda dla wszystkich domowników, to do rozbierania świątecznego drzewka ciężko znaleźć ochotnika. Żeby ograniczyć problem rozbierania choinki do minimum, pomyślmy o tym już na etapie ubierania jej.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

AR.
08.12.2013
Jak byłem dzieckiem, moi rodzice stosowali zasadę nieładu. Teraz (tj. od 2007r.) stosuję zasadę okrążania choinki. Zawsze rozpoczynam od podłączenia lampek do przedłużacza (coby się nie okazało na sam koniec, że wtyczka nie dosięga...). I zaczynam od strony wtyczki - od dołu. Stopniowo kieruję się do góry, a jak zostanie mi trochę lampek, to od czubka puszczam je wolno na dół (pod warunkiem, że są układem otwartym, bo można spotkać lampki z "podwójnym sznurem", które można rozplątać i na każdym są lampki - w takim przypadku lampki nie mają końca, bowiem dwa znajdują się u wtyczki).
Rozkładanie świecących lampek to jakaś kpina! Gdzie tu bezpieczeństwo??? Zwłaszcza w przypadku kiepskich lampek - o porażenie nietrudno. Ja co jakiś czas po prostu wstrzymuję dekorowanie i sprawdzam, jak w tym momencie wygląda cała ta iluminacja.