świeczki

Jak zrobić świecę na Andrzejki?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Świece dodadzą magicznego klimatu we wnętrzu, w którym zamierzamy wróżyć w Andrzejki. Jak je zrobić? Przeczytaj artykuł i poznaj prosty sposób na zrobienie oryginalnych świec andrzejkowych!
P

świeca w kolorze czarnym, zepsuty długopis lub dłuto do grawerowania, wzór pobrany z Internetu, kartka cienkiego papieru, serwetka lub papier śniadaniowy, pędzelek i drukarka - opcjonalnie

1
Mroczna świeca to świetny pomysł na andrzejkową dekorację.
Jak ją zrobić?

Najlepiej będzie, kiedy wybierzesz do tego czarną świecę, na świecy kolorowej nie będzie tak wspaniałego efektu tej dekoracji. Ciężko jest także czymkolwiek zamalować świecę na czarno, bo ma ona tłustą, woskową powierzchnię i wszystko się na niej "rozpływa".

Kiedy już znajdziesz w sklepie czarne świece- wybierz takie szersze, tak aby udało Ci się na nich coś narysować.
2
Na świecy najlepiej jest umieścić jakiś wzór, który kojarzy się z Andrzejkami. Według mnie najlepsze są pająki, nietoperze, pajęczyny i czapki wiedźm, a także czarne koty. Gotowy wzór możesz pobrać z Internetu. Ciekawe i przede wszystkim proste wzory znajdziesz np. na tej stronie: Jak zrobić pająki i nietoperze na Halloween?

W zależności od rozmiaru świecy powiększ lub pomniejsz swój szkic w programie do obróbki zdjęć. Najprościej zrobisz to w programie Paint. Wystarczy, że użyjesz opcji zmień rozmiar i wstawisz odpowiednią proporcję procentową, np. mniejszy o 50%.
Gotowy obrazek możesz wydrukować. Jeśli nie masz drukarki, to też nic straconego! Będzie potrzebna Ci zwykła, bardzo cieniutka serwetka jednorazowa lub cienki papier śniadaniowy. Delikatnie przyłóż go do ekranu monitora i odrysuj (bardzo delikatnie!) szkic po krawędziach.
3
Teraz pora przenieść szkic na świecę. Jeśli masz w domu dłutko, tzw. frez do polerowania, to świetnie! Dłuto zastąpić może np. zwykły, niedziałający już długopis.

Kartkę ze szkicem przyłóż do świecy. Warto jest ją w jakiś sposób przymocować np. taśmą klejącą, aby szkic cały czas był w jednym miejscu. Dzięki temu nasz rysunek będzie wyglądał bardziej starannie. Naciskając dłutem lub długopisem odrysuj szkic na świeczce. Teraz wystarczy zdjąć kartkę papieru i poprawić krawędzie tak, aby były lepiej widoczne i usunąć wiórki z wosku, najlepiej przy pomocy pędzelka lub po prostu mocno zdmuchnąć. Gotowe!

Powiązane porady

obierek
wróżenie z wosku
wróżba andrzejkowa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane