masa papierowa

Jak zrobić masę z papieru?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Masa papierowa to materiał, z którego możemy zrobić świetne ozdoby, a nawet maskę na Andrzejki! Przeczytaj artykuł i poznaj prosty przepis na świetną masę papierową!
P

duża miska
duży garnek
sól
mąka ziemniaczana i pszenna
stare gazety
mikser (blender, malakser)

1
Na początek należy gazety podrzeć na maleńkie kawałki. Jeśli mamy więcej czasu, namaczamy gazety w misce z zimną wodą i odkładamy na noc. Wersja ekspresowa to zalanie gazet wrzątkiem i odstawienie na około godzinę, dwie.
2
Po tym czasie przekładamy naszą papkę z gazet do garnka i gotujemy przez jakieś pół godziny dosyć często mieszając. Następnie odstawiamy ją do ostygnięcia.
3
Kiedy masa już ostygnie, należy zacząć miksować ją z wodą. Bardzo ważnym elementem jest odpowiednie dobranie proporcji! Inaczej nasz mikser może ulec zniszczeniu. Wody powinno być około 1,5 razy tyle, co gazetowej papki.
4
Teraz odcedzamy naszą masę przy pomocy sita. Do około 1 litra masy papierowej należy dodać:
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki soli
- 2 szklanki mąki pszennej

Wszystko należy bardzo dokładnie ze sobą połączyć. Tak przygotowana masa nadaje się od razu do lepienia.
?

Wskazówki
* Najlepiej jest wykorzystać masę od razu po jej zrobieniu, inaczej szybko ulega zepsuciu.
* Przed dodaniem mąki i innych składników do gazetowej papki, możesz przechowywać ją w lodówce przez około 2 dni.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane