jedzenie czekolady

Jak powstrzymać chęć jedzenia?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Wielu z nas nie udaje się zastosować do żadnej diety, ponieważ nie potrafią radzić sobie z narastającym apetytem. Nie wiesz jak powstrzymać chęć jedzenia? Przeczytaj artykuł!
1
Po pierwsze możesz zapanować nad tym ile jesz. Aby zmniejszyć apetyt, najpierw należy zaplanować godziny posiłków. Kiedy jemy regularnie o tych samych porach, nasz organizm nastawia się na określoną godzinę i wtedy domaga się energii pochodzącej z jedzenia. Kiedy wiesz już o której będziesz jadł posiłek, na 10-15 minut przed tą godziną wypij szklankę wody. To skutecznie zmniejszy łaknienie i sprawi, że na obiad zjesz wtedy dużo mniej.
2
Pij jak najwięcej! Nie tylko na 10-15 minut przed posiłkiem, ale też stale w ciągu dnia. Sięgaj przy tym po wodę mineralną, najlepiej niegazowaną i po herbaty - tych również staraj się nie dosładzać. Całkowicie zrezygnuj z gazowanych napojów słodzonych i energetycznych.
3
Bądź cały czas w ruchu! Kiedy jesteś zajęty, nie myślisz o jedzeniu. Staraj się stale coś robić - powiększ swoje zainteresowania i nie ulegaj nudzie! To właśnie wtedy, kiedy się nudzimy najczęściej sięgamy po kaloryczne przekąski.
4
Kiedy organizm nie daje Ci spokoju i czujesz, że naprawdę musisz coś zjeść, sięgnij po przekąskę. Niech jednak nie będzie to baton, czy chipsy. Zamiast tego wybierz suszone owoce lub kawałek gorzkiej czekolady. Staraj się często jeść orzechy - są sycące i zawierają cenne kwasy Omega-3 i 6.

Powiązane porady

Energetyzujący smoothie
winogrona
waga

Komentarze (3)

* Pola wymagane

kasiaosta
08.06.2015
Można zastosować się do zaleceń ale prościej skorzystać z suplementów hamujących apetyt, acetomale też do nich należy.
Edyta Ptak
08.01.2015
Ja staram się jeść zrównoważone małe porcje jedzenia gotowanego na parze 5 razy dziennie i dzięki temu praktycznie nie dojadam. Jeśli już dojadam to gotowaną w parowniku philipiaka marchewkę lub pietruszkę.
Silminyel
06.02.2014
Na męczącą ochotę na "coś słodkiego" dobre jest umycie zębów. Są osoby, które nie mają problemów z jedzeniem nawet bezpośrednio po umyciu zębów, ale wielu osobom mycie zębów pomaga na chwilową chęć na przekąskę. Znam to z doświadczenia. Kiedy się odchudzałam, na samym początku myłam zęby nawet po 8 razy dziennie i chyba tylko to pomagało mi powstrzymać się przed sięgnięciem po coś słodkiego. To lepsze od zastępowania przekąsek innymi przekąskami. W ten sposób w ogóle oduczamy się podjadania między posiłkami.