Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki gotowania > Jak zrobić kwiaty z cebuli?

Jak zrobić kwiaty z cebuli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Kwiaty z cebuli idealnie pasują do grillowanego lub pieczonego mięsa. Ważne jest to, żeby do ich wykonania użyć wyłącznie małych cebul. Wówczas będzie to porcja „do ogarnięcia” dla każdego, kto zechce skosztować podanego przez ciebie dania. Jak zrobić takie kwiaty? Naciąć cebule i zapiec je. Po więcej szczegółów zapraszam do dalszej lektury.
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 małe cebule (czerwone i/lub białe), 3 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki octu balsamicznego, sól i świeżo zmielony pieprz, kapary do dekoracji (opcjonalnie)
1
Piekarnik nagrzej do 220°C. Cebule obierz. Odetnij cienki kawałek u spodu każdej cebuli, by bez problemu mogła ona swobodnie stać na talerzu.
2
Przekrój cebulę w poprzek na pół do wysokości około 1 cm od nasady, ale nie przecinaj jej całkowicie.

Teraz przekrój ją prostopadle do poprzedniego cięcia, również do wysokości około 1 cm od nasady.
3
gotowe kwiaty z cebuli
Każdą tak powstałą ćwiartkę ponownie przepołów, dbając o to, by całkowicie nie przeciąć cebuli. Powinnaś otrzymać cebulę naciętą na 8 kawałków. Będzie ona przypominać zamknięty pąk tulipana.
4
Umieść wszystkie tak nacięte cebule w misce i skrop 2 łyżkami oliwy z oliwek i octu balsamicznego. Dopraw je solą i pieprzem.

Pozostałą częścią oliwy natłuść formę do pieczenia. Umieść w niej cebule – w znacznej odległości od siebie. Podczas pieczenia otworzą się one, tworząc kwiaty.
5
kwiaty z cebul
Całość przykryj folią i włóż do nagrzanego piekarnika na 25-30 minut lub do czasu, aż cebule otworzą się i będą niemal całkiem miękkie.

Wówczas zdejmij znajdującą się na wierzchu folię i piecz cebule jeszcze przez 10 minut. Gotowe cebule możesz udekorować odrobiną kaparów.
Wskazówki
Nie przejmuj się, jeśli za pierwszym razem nie uda ci się otrzymać idealnych kwiatów. Z czasem dojdziesz do wprawy, jeśli chodzi o głębokość nacięć w cebuli. To od tego zależy to, jak bardzo kwiat „rozwinie się” podczas pieczenia.
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy z nas chciałby mieć oryginalne rzeczy. I nie chodzi tu wcale o drogie rzeczy z metkami. Ale takie, które swoją...
Jak zrobić podkładki pod szklanki z papieru?
Każdy z nas chciałby mieć oryginalne rzeczy. I nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt