mała łazienka

Jak powiększyć małą łazienkę?
PrzemekPrzemek - specjalista Tipy.pl

Wiele osób, zwłaszcza mieszkających w blokach ma małe łazienki. Niestety nie da się ich fizycznie powiększyć, ale można sprawić, że będą wydawały się być większe niż są w rzeczywistości. Poniżej znajdziesz kilka porad co zrobić, aby twoja mała łazienka wydawała się być optycznie większa.
1
W małej łazience zastosuj jasne kolory. Ciemne kolory dodatkowo ją optycznie pomniejszą. Jeśli chcesz mieć wzór na płytkach - zdecyduj się na poziome paski, które optycznie wydłużą ściany łazienki. Jasna, stonowana łazienka nie będzie wydawała się nudna jeśli dodatki będą w mocnym kolorze (np. czerwone ręczniki, dywanik, kubki itp.)
2
Używaj luster - im będzie ich więcej tym łazienka będzie wydawała się być większa. Oprócz lustra nad umywalką możesz je zamieścić również na drzwiach różnych szafek lub jako wykończenie ścian - lustrzany pas przy suficie.
3
Odpowiednie oświetlenie może zdziałać cuda. Najlepszy będzie sufit podwieszany z oświetleniem halogenowym. Należy pamiętać, aby każda wnęka w łazience była dobrze oświetlona, nawet półki. Jasna łazienka będzie wydawać się większa.
4
drabinkowy grzejnik łazienkowy
Oszczędzaj miejsce. Zamiast zwykłego lustra zainwestuj w szafkę z lustrzanymi drzwiczkami. Zamiast kaloryfera i zwykłego wieszaka na ręczniki zainstaluj drabinkowy grzejnik łazienkowy. Marzysz o bidecie, ale nie masz na niego miejsca? Przemyśl zainstalowanie na muszli deski klozetowej z funkcją spa.
5
Pod wanną jest wiele niewykorzystanego miejsca. Zamiast obudowywać ją w całości płytkami czy glazurą możesz zrobić przesuwane, nierzucające się w oczy drzwiczki (wanna musi być tylko w części obudowana, aby była stabilna). To samo dotyczy umywalki - jeśli jeszcze nie masz szafki z umywalką powinieneś się poważnie nad nią zastanowić - oczywiście jeśli cierpisz na brak miejsca w małej łazience i każdy centymetr jest dla ciebie ważny.
6
Pamiętaj, aby trzymać porządek w łazience. Rzeczy rzucone na wannie, kosmetyki na półkach, ręczniki położone na wierzchu - to wszystko zagraca łazienkę, przez co wydaje się ona mniejsza. Jeśli chcesz, aby łazienka wyglądała na większą trzymaj jak najwięcej rzeczy pochowanych w szafkach.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

KąpieLOVa
09.04.2014
Nie rezygnujmy z wanien :) Sanplast ma w ofercie wannę, która uratowała moją łazienkę! Jedyne 70x120 cm, do tego parawan nawannowy - mąż ma prysznic, ja wannę..uratowało mnie to :) uwielbiam marki, które wychodzą naprzeciw moim potrzebom
artlux
22.04.2013
Owszem optycznie da się powiększyć łazienkę i super to wygląda. Właśnie-tylko wygląda. Zrobiłem łazienkę w bloku gdzie zmieściła się wanna i prysznic:) kosztem zbędnego pomieszczenia, ale cóż, liczy się pomysł, z którego wszyscy byli zadowoleni. Twój doradca, Twój ekspert artlux44@gmail.com
Esterka
24.09.2012
jest taka farba Śnieżki' Kuchnia Łazienka" do malowania pomieszczeń narażonych na wilgoć. skład farby zapewnia to że na ścianie nie rozwiną się grzyby i pleśnie. wiadomo,łazienka musi mieć dobrą wentylację bo bez tego najlepsza farba sobie nie poradzi z wilgocią w łazience. Śnieżke sprawdziłam u siebie w łazience i jest ok.
kalka
20.09.2012
Właśnie przeprowadzam się do wynajmowanego mieszkania i muszę zrobić jak najszybciej remont, więc nie na wszystko mam czas. Zastanawiałam się czy w łazience zamiast kłaść kafelki, mogę pomalować ściany. Nie do końca się na tym wszystkim znam. Są chyba jakieś farby do łazienek prawda? Kiedyś słyszałam, że Śnieżka miała taka farbę. Czy ktoś mógłby mi coś polecić?
karokuku
16.08.2012
zgadzam sie z komentarzem powyzej Glazura Królewska ma super wizualizacje sa dokladne, maja kazdy element w programie wiec wstawiasz wszystko co chcesz i wyglada to identycznie jak reazlizacja
Ninka
11.08.2012
ja przeniosłam z przymusu pralke do kuchni, tam by sie w zyciu nie zmieściła.
Mika
09.08.2012
Proszę o pomoc, moja łazienka ma zaledwie 5 metrów kwadratowych. Jest naprawdę malutka zresztą tak jak całe mieszkanie w bloku. Chciałabym mieć wannę, ale zdaję sobie sprawę, że kabina jest praktyczniejsza. Nie wiem jeszcze na jaki kolor, ale chciałabym aby królował styl prowansalski. Możecie polecić jakąś farbę i kolor?
ella
07.08.2012
ja mam w łazience na ścianach duże lustra. optycznie powiększają łazienkę. pralka jest wąska więc zmieściła sie pod blatem. umywalka stoi na blacie a miejsce pod nią to szafka na kosmetyki, proszek... nie chciałam płytek na ścianie tylko jakiś fajny tynk strukturalny. mam stiuk perłowy z Magnata który lekko błyszczy co też rozświetla łazienkę.
karokuku
27.07.2012
ja tez przeiosłam pralkę do kuchni, tam jest zabudowanan i jej nie widac a na jej miejsce w lazience wpadł fajny ozdobny kosz na bieliznę. sama bym na to nie wpadla pewnie bo pralka zazwyczaj w lazience musi byc bo tam sie wiesz itd itp;/ gdyby nie gotowy projekt w glaurze królewskiej nie zaoszczedziłabym tyle miejsca. ponadto zaproponowali wlasnie aby nie zabudowywac wanny na stale lecz zrobic tam miejsce na rozne detergentynp. w ten sposob azdy kawalek mojej lazienki jest wykorzystany
karokuku
27.07.2012