ekstrakt miętowy

Jak zrobić ekstrakt miętowy?
visage - specjalista Tipy.pl

Ekstrakt miętowy to dodatek często wykorzystywany w kuchni i w kosmetyce. Niestety wciąż ciężko go dostać w sklepach. Alternatywą (i to znacznie tańszą) jest samodzielne przygotowanie takiego ekstraktu. Jedyne czego będziesz potrzebować to mięta i wódka. Przepis znajdziesz poniżej.
P

¼ szklanki (garść) świeżej mięty, ½ szklanki wódki, słoiczek z nakrętką

1
ekstrakt z mięty - krok 1
Zerwij garść świeżych liści mięty. Powinno ich być około ¼ szklanki. Taka ilość wystarczy do przyrządzenia ½ szklanki ekstraktu miętowego.
2
ekstrakt z mięty - krok 2
Miętę dobrze wypłucz i lekko rozgnieć w rękach. Możesz nawet podrzeć liście na nieco mniejsze kawałki.
3
ekstrakt z mięty - krok 3
Tak przygotowaną miętę umieść w wysterylizowanym słoiczku. Zalej ją wódką (proporcje to około ½ szklanki wódki na ¼ szklanki mięty) i zakręć słoik. Żeby ekstrakt się udał, mięta musi być w całości zanurzona w wódce. Jednak po godzinie lub dwóch zauważysz, że jej liście zaczną unosić się na powierzchni alkoholu. Wówczas wstrząśnij słoiczek, by mięta ponownie opadła na dno.
4
Ekstrakt umieść w chłodnym i suchym miejscu na około miesiąc. Co kilka dni lub co tydzień potrząsaj słoiczkiem. Po upływie miesiąca odcedź liście mięty, a sam ekstrakt przelej do szczelnej buteleczki, zakręć i umieść w chłodnym, ciemnym miejscu. Zachowa swoje walory smakowe przez co najmniej rok.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane