Woda kokosowa

Właściwości wody kokosowej
IggaIgga - specjalista Tipy.pl

Woda kokosowa to sok znajdujący się wewnątrz młodych kokosów. Jest ona jednym z najbardziej orzeźwiających napojów znanych na całym świecie ze swoich właściwości odżywczych i zdrowotnych. Zawiera ona w swym składzie cukry, witaminy, minerały, elektrolity, enzymy, aminokwasy, fitohormony i cytokiny. Woda kokosowa pozyskiwana jest z młodych i nieco niedojrzałych orzechów kokosowych zbieranych około 5-7 miesiąca życia.
1
Kokosy na drzewie
Woda kokosowa jest bardzo orzeźwiającym napojem, świetnie gaszącym pragnienie podczas tropikalnego lata. Bogata jest w cukry proste, elektrolity i minerały zatem świetnie uzupełnia poziom nawodnienia organizmu.
2
Cytokininy zawarte w wodzie kokosowej przeciwdziałają starzeniu się oraz mają działanie przeciwnowotworowe i przeciwzakrzepowe.
3
W wielu rejonach tropikalnych woda kokosowa jest oferowana pacjentom z biegunką w celu uzupełnienia płynów w organizmie i zmniejszenia potrzeby leczenia dożylnego.
4
Woda kokosowa
Woda ta składa się z wielu naturalnie występujących enzymów bioaktywnych takich jak fosfataza kwaśna, katalaza, dehydrogenaza, diastaza, peroksydaza, polimeraza RNA itp. W efekcie, enzymy te pomagają w trawieniu i metabolizmie.
5
Pomimo bardzo lekkiej konsystencji, woda kokosowa ma znacznie lepszą kompozycję składników mineralnych takich jak wapń, żelazo, mangan, magnez i cynk, niż niektóre owoce takie jak np. pomarańcze.
6
Woda kokosowa jest również bardzo dobrym źródłem witamin z grupy B takich jak ryboflawina, niacyna, tiamina, pirydoksyna i foliany. Ciało ludzkie nie potrafi samo wytwarzać tych witamin zatem trzeba je dostarczać organizmowi z ze źródeł zewnętrznych.
7
Kokos
Woda kokosowa zawiera również bardzo dużo elektrolitów takich jak potas i sód. W 100 ml wody kokosowej znajduje się 250 mg potasu i 105 ml sodu. Dzięki temu woda kokosowa wspaniale uzupełnia niedobór elektrolitów wywołany biegunką.
8
Ponadto świeża woda kokosowa zawiera niewielką ilość witaminy C (kwasu askorbinowego) i dostarcza jej około 2,4 mg tj. 4% zalecanego dziennego spożycia. Witamina C jest rozpuszczalnym w wodzie przeciwutleniaczem.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane