Rodzaje umaszczenia koni

olkamil22olkamil22 - specjalista Tipy.pl
Każdy koń ma maść - czyli kolor sierści. Nie jest ona jednak przypisana do konkretnej rasy, chociaż zdarzają się wyjątki (np.haflinger). Dla miłośników jeździectwa jest to cecha bardzo ważna, ponieważ w większości przypadków decyduje o tym, z jakim koniem mamy do czynienia. Warto wiedzieć o tym, że aż kilkanaście genów decyduje o umaszczeniu konkretnego konia. Poniżej znajdziecie informacje na temat rodzajów umaszczeń koni.
1
Kasztanowata:
Koń ma jasnobrązową sierść. Charakteryzuje się tym, że grzywa i ogon są jasne.
2
Ciemno kasztanowata:
Koń ma ciemnobrązową sierść. Charakteryzuje się tym, że grzywa i ogon są ciemne.
3
Gniada:
Koń ma brązową sierść. Charakteryzuje się tym że grzywa i ogon są czarne.
4
Skarogniada:
Koń ma brązowo-czarną sierść, ale grzywa i ogon są czarne.
5
Izabelowata:
Zwana również palomino. Jest charakterystyczna dla haflingerów. Ma bardzo jasnobrązową sierść i bardzo jasną grzywę.
6
Bułana:
Sierść jest żółto-brązowa, natomiast grzywa i ogon są czarne.
7
Kara:
Sierść, tak jak grzywa i ogon, jest czarna. Charakterystyczna maść dla koni fryzyjskich.
8
Siwa:
Jasna, wchodząca w biel sierść i biała grzywa z ogonem.
9
Siwa jabłkowita:
Ma charakterystyczne szare "gwiazdki" na sierści. Grzywa i ogon są szare.
10
Myszata:
Koń ma szarą sierść z ciemną grzywą i ogonem.
11
Srokata:
Na białej sierści pojawiają się najczęściej czarne albo brązowe plamy. Grzywa i ogon zazwyczaj koloru łat albo białe.
12
Biała:
Wtedy nazywa się konia albinosem, ponieważ nie ma pigmentu w skórze. Jest cały biały.
13
Hreczka:
Na białej sierści widnieją małe, czarne kropeczki. Najczęściej grzywa i ogon są białe.
14
Tarantowata:
Na białej sierści są duże czarne lub brązowe kropki. Ogon i grzywa są białe lub brązowe.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Barwa
29.11.2016
Proszę Was... Jeżeli nie znacie się na maściach koni to nie poruszajcie tego tematu... NIE MA KONIi ALBINSÓW!