Ozdoba na choinkę

Jak zrobić papierowe gwiazdki na choinkę?·

TysiolaTysiola - specjalista Tipy.pl
Ozdoba na choinkę
1 z 9
Te gwizdki są stosunkowo proste do zrobienia. Na początku sposób wiązania sznurka może się wydawać nieco skomplikowany ale jak już się zacznie to będzie to dla każdego oczywiste.
P

karton, szary papier pakowy, klej, nożyczki, dziurkacz, sznurek sizalowy

1
Gwiazdka 1
Najlepiej wyglądają gwiazdy 12 ramienne jednak możesz zrobić prostsze gwiazdy - 10-cio i 8-mio ramienne. Aby narysować gwiazdę 12 ramienną zacznij od gwiazdy 6-cio ramiennej (dwa trójkąty równoboczne) a następnie przyłóż do niej drugą gwiazdę 6cio ramienną pod kątem 45 stopni. Jak już narysujesz gwiazdę to ją wytnij z kartonu (np. z kartonu po płatkach kukurydzianych).
2
Gwiazda 2
Jeśli po któreś stronie gwiazdy jest kolorowy nadruk to naklej na niego szary papier pakowy.
3
Gwiazda 3
Przytnij szary papier wokół boków gwiazdy a następnie pomaluj ją z obydwu stron na wybrany kolor.
4
Gwiazda 4
Na każdym ramieniu gwiazdy zrób dziurkę za pomocą dziurkacza.
5
Gwiazda 5
Utnij około 180 cm sznurka i przeciągnij go do połowy przez górną dziurkę (na godzinie 12). Część sznurka znajdującą się z dołu zwiń i zwiąż aby ci póki co nie przeszkadzała. Pozostałą część sznurka przeciągnij przez dziurkę na godzinie 5 a następnie dołem przez dziurkę na godzinie 10.
6
Gwiazda 6
Po każdym przeciągnięciu przez dziurkę dociągaj sznurek do końca aby był napięty. Kontynuuj przeplatanie w analogiczny sposób. Jak dojdziesz znów do dziurki na godzinie 12 to będziesz w połowie pracy.
7
Gwiazda 7
Teraz powtórz przeplatanie używając drugiej połówki sznurka. Zacznij od przeciągnięcia sznurka górą przez dziurkę na godzinie 5 a następnie dołem przez dziurkę na godzinie 10 itd. aż dojdziesz do dziurki na godzinie 12. Zwiąż obydwa końce sznurka na godzinie 12 - jedna pętelka przy samej dziurce i kolejna około 5-7 cm wyżej, aby zrobić zawieszkę.
8
Gwiazdka na choinkę
Dodaj jakąś ładną ozdóbkę na dole gwiazdy (przywiąż ją do dziurki na godzinie 6) i gotowe!
Strona 1 z 9

Powiązane porady

bombka decoupage
choinka ze sznurka
ozdoby na choinkę – srebrne domki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane