Ciastka bożonarodzeniowe

Jak zrobić miękkie ciasteczka świąteczne?
Josephine - specjalista Tipy.pl

Pieczenie ciasteczek świątecznych jest idealnym, pomysłem na zorganizowanie sobie czasu w zimowe popołudnie. Do ich zrobienia możecie zaangażować dzieci, które uwielbiają pomagać w kuchni. Są bardzo proste w wykonaniu i nie wymagają wiele wysiłku. Dzięki dodatkowi wanilii możecie być pewni, że zachwycą niejedną osobę. Są bardzo miękkie i niemal same rozpływają się w ustach. Poniżej znajdziecie znakomity przepis na przepyszne cukrowe ciasteczka.
P

3 szklanki mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, pół łyżeczki soli, 225 szklanki masła, 1,5 szklanki białego cukru, 2 jajka, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, bożonarodzeniowe foremki do wykrawania pierniczków (do kupienia tutaj)

1
Przesiej razem mąkę, proszek do pieczenia, sól i odstaw na bok. Masło roztop, dodaj do cukru (cukier lepiej się rozpuści w roztopionym maśle) i utrzyj na puszystą masę. Wbijaj po jednym jajku cały czas miksując a następnie wmieszaj wanilię. Stopniowo dodawaj suche składniki (mąkę, proszek i sól) i dokładnie wymieszaj. Ciasto przykryj i wstaw do lodówki na około 2 godziny.
2
Rozgrzej piekarnik do 175 stopni C. Posmaruj tłuszczem blachę do pieczenia. Na czystym blacie rozwałkuj małą porcję schłodzonego ciasta na około 6 mm (jeśli ciasto będzie zbyt cienkie to ciasteczka będą kruche - ale również dobre). Wytnij z ciasta różne kształty ciasteczek za pomocą foremek.
3
Ciasteczka połóż na przygotowanej blasze i wstaw do rozgrzanego piekarnika. Piecz przez 8-10 minut. Przyglądaj się ciasteczkom - jeśli będą jeszcze zbyt jasne ale ich środek nie będzie wyglądać na "mokry" to znaczy że już są dobre. Wówczas możesz je przetrzymać jeszcze około 2 minuty aby troszkę ściemniały i będą perfekcyjne. Wyciągnij je wówczas z piekarnika i połóż na kratkę do ostygnięcia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

terty
01.12.2014
Ile ma być masła bo dziwnie to napisane