Dekorowanie ciasteczek

Jak dekorować ciasteczka?

Josephine - specjalista Tipy.pl
Dekorowanie ciasteczek
1 z 12
Dekorowanie ciasteczek nie jest dla każdego. Trzeba mieć trochę zdolności plastycznych i bogatą wyobraźnię. Jednak jeśli nie jesteśmy utalentowani w tym zakresie to nic straconego - możemy zawsze znaleźć zdjęcia ładnych ciasteczek i je skopiować.
1
Dekorowanie ciasteczek 1
Do zrobienia ciasteczek będziesz potrzebować kilku foremek do wycinania (do kupienia tutaj), barwników spożywczych, różnych posypek do ciast, wiórek kokosowych, pędzla kuchennego, strzykawkę do dekoracji ciast z końcówkami (lub rękawa spożywczego z końcówkami), migdałów w płatkach
2
Dekorowanie ciasteczek 2
Ciasto będzie łatwiejsze do rozwałkowania jeśli mocno uciśniemy go w kilku miejscach posypanym mąką wałkiem.
3
Dekorowanie ciasteczek 3
Zanim zaczniesz wykrawać ciasteczka zanurz foremki w mące aby zapobiec przyklejania się do nich ciasta.
4
Dekorowanie ciasteczek 4
Aby zrobić lukier zmieszaj cukier puder z wodą (może być połowa wody, połowa soku z cytryny). Dodawaj wodę stopniowo w małych ilościach, cały czas mieszając aż lukier będzie mieć konsystencję śmietany. Jeśli chcesz aby lukier był kolorowy wówczas wymieszaj go z odrobiną barwnika spożywczego. Barwniki mają zwykle bardzo intensywny kolor zatem należy je dodawać stopniowo w bardzo małych ilościach.
5
Dekorowanie ciasteczek 5
Aby zrobić polewę zmieszaj część lukru z mlekiem. Posmaruj ciasteczka polewą używając pędzla kuchennego.
6
Dekorowanie ciasteczek 6
Napełnienie rękawa kuchennego jest proste. Włóż rękaw (zamknięty końcówką) do kubka. Odegnij górną część odsłaniając środek rękawa. Nałóż lukier do środka za pomocą łyżki. Zamknij rękaw.
7
Dekorowanie ciasteczek 7
Możesz użyć również jednorazowego plastikowego rękawa. Po jego napełnieniu należy odciąć końcówkę nożyczkami (dziurka powinna być bardzo mała).
8
Dekorowanie ciasteczek 8
Ciasteczka mogą być dekorowane na wiele sposobów. Możesz po prostu wyciskać lukier z rękawa i robić za jego pomocą kropki, paski czy inne wzorki.
9
Dekorowanie ciasteczek 9
Prostszą techniką (która nie wymaga użycia rękawa) jest polewanie lukrem ciasteczek za pomocą łyżki - wówczas uzyskamy efekt zygzaka.
10
Dekorowanie ciasteczek 10
Lukier może być również używany jako "klej". Aby zrobić choinkę należy maczać końcówki migdałów w lukrze a następnie przyklejać je do choinki w taki sposób, aby migdały na siebie nachodziły (zaczynamy przyklejanie od dołu choinki). Im gęstszy lukier (mniej wody) tym jest on bardziej klejący. Lukier należy trzymać pod przykryciem - im gęstszy tym szybciej schnie.
11
Dekorowanie ciasteczek 11
Możesz łączyć ze sobą różne techniki dekoracji ciasteczek. Przykładowo posmarowane polewą ciasteczka możesz ozdobić dodatkowo kolorowym lukrem, posypką i perełkami do ciast.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane