ciasteczka grzybki

Jak zrobić ciasteczka grzybki?

SwittySwitty - specjalista Tipy.pl
ciasteczka grzybki
1 z 14
Te ciasteczka są naprawdę urocze! Nie znam chyba osoby, która nie zwariowałaby na ich punkcie. To ulubiony przysmak dzieci oraz hit każdych świąt i urodzin. Nic dziwnego. Nie tylko wyglądają jak prawdziwe grzyby, ale również wspaniale smakują (nie myśl tylko, że smak ten ma coś wspólnego z grzybami). Przygotowanie tych ciasteczek jest trochę pracochłonne, ale nie powinno sprawić ci większych problemów. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku.
P

na 36 ciasteczek: 55g kremowego masła w temperaturze pokojowej, ½ szklanki cukru, 2 jajka w temperaturze pokojowej, ¼ szklanki jogurtu naturalnego, ¾ szklanki miodu, 4 szklanki mąki, 1 ½ łyżeczki sody oczyszczonej, 1 ¼ łyżeczki cynamonu, ½ łyżeczki gałki muszkatołowej, ½ łyżeczki imbiru, na lukier: ¼ szklanki wody, 1 łyżka soku z cytryny, 1 łyżka kakao deserowego

1
ciastka grzybki - krok 1
W średniej wielkości misce zmieszaj mąkę, sodę i przyprawy. Odstaw na bok.

Masło utrzyj z cukrem. Dodaj jajka, po każdym dobrze miksując całość. Wmieszaj jogurt i miód. Powoli zacznij wsypywać do ciasta mieszankę mączną. Miksuj całość do uzyskania ciasta o jednorodnej konsystencji. Włóż je do lodówki na godzinę lub na całą noc.

Piekarnik rozgrzej do 190°C. Blachy do pieczenia wyłóż papierem pergaminowym. Schłodzone ciasto wykładaj na blasze porcjami wielkości 1 łyżki stołowej. Rękami formuj z niego kulki, które następnie spłaszcz u spodu. Zrób na spodzie niewielki otwór końcem drewnianej łyżki. Układaj tak przygotowane kapelusze grzybków na blasze, płaską stroną do spodu.
2
ciasteczka grzybki - krok 7
Żeby zrobić nóżki grzybków, z ciasta podzielonego na porcje wielkości połowy łyżki stołowej formuj walce o długości około 3,5 - 4 cm. Jeden koniec każdego takiego walca powinien być lekko zaostrzony. Nóżki układaj na osobnej blasze do pieczenia.

Piecz ciastka przez 10-12 minut w przypadku kapeluszy i 8-10 minut w przypadku nóżek. Po wyjęciu z piekarnika pozostaw ciasteczka do ostygnięcia.
3
ciasteczka grzybki - krok 8
Jeśli otwory w kapeluszach są zbyt małe, możesz nieco powiększyć je ostrym nożem.
4
ciasteczka grzybki - krok 9
Czubkiem noża wwierć się również nieco w głąb kapelusza.
5
ciasteczka grzybki - krok 10
Powiększając otwór zawsze przymierzaj go do nóżki. Wszystko powinno idealnie do siebie pasować.
6
ciasteczka grzybki - krok 11
Teraz zajmij się przygotowaniem lukru. Zmieszaj ze sobą cukier, wodę i sok z cytryny. Zanurzaj w tak przygotowanym lukrze ostre końce nóżek grzybków.
7
ciasteczka grzybki - krok 12
Poczekaj, aż nadmiar lukru spłynie z nóżki.
8
ciasteczka grzybki - krok 13
Gdy tak się stanie, wsuń ją do otworu w kapeluszu. Lekko dociśnij.
9
ciasteczka grzybki - krok 14
Grzybki układaj nóżkami do góry na kratce do studzenia ciasta. Poczekaj, aż lukier całkowicie zastygnie.
10
ciasteczka grzybki - krok 15
Do pozostałej części lukru dodaj kakao i dobrze wymieszaj całość. Ostrożnie zanurzaj kapelusze grzybków w polewie.
11
ciasteczka grzybki - krok 16
Poczekaj aż nadmiar lukru spłynie z grzybka.
12
ciasteczka grzybki - krok 17
Grzybki odkładaj na kratce do studzenia ciasta. Poczekaj, aż lukier całkowicie zastygnie.
13
ciasteczka grzybki - krok 18
Gotowe ciasteczka można przechowywać do tygodnia czasu w szczelnym pojemniczku lub zamrozić (zachowają świeżość przez kilka miesięcy). Polecam jednak zjeść je od razu.
Strona 1 z 14

Powiązane porady

Lukier królewski
Czyszczenie ryby
kiszenie buraków

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

stokrotkacc
21.12.2012
Grzybki upiekłam wczoraj, rzeczywiście są duże, ale to też plus bo szybciej są zrobione, nie przepadam za imbirem, więc dodałam przyprawy do piernika, też wyszły super, jeszcze bardziej korzenne. Za radą córki dodałam ciut czerwonego barwnika do lukru, zamiast kakao, białym lukrem zrobiłam kropki. Wszyscy byli zachwyceni muchomorami. Dobre i ładnie wyglądają, taka fajna odmiana ciasteczek piernikowych. Dziękuję za udostępnienie przepisu
onagrus
14.12.2012
Kilka uwag: 1)ciasto klei się-ja zwilżałam dłonie,żeby uformować kulki. 2)Proporcje do nakładania są za duże - proponuję pół dużej łyżki na kapelusz i łyżeczkę do herbaty na nóżkę. 3)Nie ma sensu robić otworu przed pieczeniem - ciasto mocno wyrasta (soda!) i dziurki się zaklejają. 4)Należy pamiętać o pozostawieniu dość dużych przerw pomiędzy porcjami ciasta.
A poza tym - ciasto samo w sobie jest niesamowicie pyszne, najlepsze piernikowe jakie kiedykolwiek robiłam!