Karp - Dzień Ryby

Jak obchodzić Dzień Ryby?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Od 2003 r., 20 grudnia organizowany jest Dzień Ryby. Tego dnia uczestnicy podczas akcji ulicznych próbują przekonać innych, że ryby również odczuwają ból i nie są przedmiotami. Jest to święto znane niestety jedynie przez wąskie grono odbiorców. Przeczytaj artykuł i dowiedz się ciekawostek na temat Dnia Ryby. Wbrew pozorom jest to bardzo ciekawe święto, o którym zdecydowanie za mało się mówi. Poniżej znajdziecie więcej informacji na temat tego niezwykłego święta.
1
Święto to obchodzi się dokładnie 20 grudnia. Nie bez powodu ustalono tę datę właśnie na okres świąteczny. To właśnie wtedy bowiem szturmem ruszamy do marketów i sklepów w celu kupienia ryb na Wigilię. W dalszym ciągu często zdarza się tak, że kupujemy żywe ryby, które do domów transportujemy w reklamówkach. Rzadko kto wybiera inną opcję, bo sprzedawcy chcąc sprzedać jak najwięcej tego "żywego towaru" przekonują nas, że ryba nie cierpi podczas krótkiego transportu do naszego miejsca zamieszkania. Jest jednak zupełnie odwrotnie...
2
Ryby mają doskonale rozwinięte zmysły czucia oraz słuchu. Kiedy wyciągniemy rybę z wody to nie może ona oddychać i dusi się cierpiąc męczarnie.

Możemy zapobiec temu np. poprzez zrezygnowanie z zakupu żywych ryb. Zazwyczaj i tak po przetransportowaniu zwierzęcia do domu własnoręcznie je zabijamy, przysparzając sobie czasem nie lada trudu (szczególnie jeśli wszystkim zajmuje się gospodyni domowa).
3
Organizacje zachęcają do całkowitego zrezygnowania z kupna karpia na święta. Tego dnia organizowane są liczne marsze manifestacyjne często mające charakter milczenia lub happeningi. Wszystkie mają jednak jeden cel - podkreślić to, że ryby też czują ból i nie są przedmiotami a istotami żywymi i tak też powinniśmy je traktować.

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane