Parafina na dłoniach

Jak zrobić zabieg parafinowy na dłonie?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Zabieg parafinowy korzystnie wpływa na szorstką skórę rąk, która szczególnie jesienią i zimą często daje o sobie znać. Jak wykonać go samodzielnie w domu?
P

parafina, rondelek, rękawiczki lub woreczki foliowe, ręcznik, tłusty krem/ balsam do rąk, ewentualnie ampułki odżywcze

1
Przed zabiegiem parafinowania dłoni należy porządnie złuszczyć martwy naskórek. Najlepiej uda nam się to zrobić przy użyciu peelingu gruboziarnistego.
2
Parafinę możemy kupić w sklepach i aptece. Cena tego specyfiku to około 30 zł / kg. Taki zapas starczy nam z pewnością na około 15 zabiegów parafinowania dłoni. Możemy również zaopatrzyć się w opakowanie o mniejszej pojemności.
3
Rozpoczynając zabieg parafinowania należy przygotować rondelek. W rondelku rozpuszczamy parafinę w gotującej się wodzie.
Kiedy uzyska już płynną konsystencję musimy odstawić ją do wystygnięcia. Najlepiej przelać parafinę do szerokiego naczynia w którym bez problemów zmieścimy dłoń. Naczynie spłucz zimną wodą a dopiero później wlej do niego parafinę. Kiedy na powierzchni parafiny pojawi się tzw. kożuszek - możemy przystąpić do właściwego zabiegu.
4
Przed włożeniem rąk do parafiny należy porządnie wysmarować je kremem lub tłustym balsamem do rąk. Nałóż na ręce naprawdę grubą warstwę.
5
Delikatnie włóż rękę do parafiny i po wynurzeniu poczekaj chwilkę aż parafina zastygnie. Powtórz to kilkakrotnie.
6
Ręce włóż do jednorazowych, foliowych rękawiczek lub zwykłych woreczków foliowych a następnie jeszcze dokładnie obwiń ręcznikiem aby wzrosła maksymalnie temperatura.
7
Parafinę należy trzymać na dłoniach przez około 15-20 minut. Po tym czasie należy zdjąć ją - najlepiej zrobić to przy użyciu założonych rękawiczek jednorazowych - wykonując okrągłe ruchy w kierunku palców.
?

Wskazówki
* Możesz wzbogacić zabieg parafinowania dłoni o ampułki odżywcze przeznaczone specjalnie do rąk. Dzięki temu wzmocnisz działanie wygładzające np. kuracją przeciwzmarszczkową.

!

Uwaga!
* Uważaj podczas podgrzewania parafiny - jest to produkt łatwopalny!
* Przed nałożeniem parafiny sprawdź na przedramieniu, czy ma ona odpowiednią temperaturę, unikniesz tym samym ewentualnego poparzenia dłoni.

Powiązane porady

cienie pod oczami
wrastający paznokieć

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Joanna32pl
06.09.2016
W rondelku rozpuszczamy parafinę w gotującej się wodzie. ..i pozamiatane... bedziemy miec parafine w wodzie