Olejek rycynowy

Jakie zastosowanie ma olejek rycynowy?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Nasze mamy i babcie używały olejku rycynowego na długo przed tym jak stał się popularny. Olejek rycynowy znany jest ze swojego dobroczynnego działania. Możemy wykorzystać go przy pielęgnacji naszego ciała na wiele różnych sposobów. Kosztuje niewiele, a ma dobroczynny wpływ na naszą skórę, włosy i paznokcie. Warto mieć go w swojej kosmetyczce. Poniżej znajdziecie informacje, dzięki którym dowiecie się dlaczego warto mieć w swojej kosmetyczce olejek rycynowy.
P

olejek rycynowy, balsamy, kremy do rak i stóp, żółtko jajka, łyżka oliwy z oliwek, ocet jabłkowy / sok z cytryny

1
Olejek rycynowy znany jest nie od dziś jednak mimo to nadal chętnie stosowany jest w medycynie oraz kosmetyce. Dużym plusem olejku rycynowego jest jego dostępność i cena. Możemy kupić go przede wszystkim w aptece za około 6-8 zł a czasem także w sklepach drogeryjnych. Niezaprzeczalnym atutem jest to, że zabiegi z użyciem olejku możemy wykonać w domu sami. Do czego może nam się przydać olejek rycynowy?
2
Po pierwsze doskonale wpływa na nasze włosy. Możemy zdecydować się na kupno kosmetyków zawierających ten specyfik lub wykonać je samodzielnie w domu. Olejek w czystej postaci warto wcierać w zniszczone końcówki włosów a także w brwi i rzęsy.

Dla bardziej wymagających podaję przykładowy przepis na zrobienie maseczki do włosów z olejkiem rycynowym:
Jeśli nasze włosy są zniszczone wystarczy w miseczce zmieszać jedno żółtko i łyżkę oleju rycynowego oraz łyżkę oliwy. Mieszankę wystarczy odrobinę podgrzać, nałożyć na włosy a następnie przykryć czepkiem i owinąć ręcznikiem. Musimy trzymać ją na głowie przez przynajmniej godzinę (możesz również zostawić ją na całą noc). Następnego dnia spłucz maseczkę a do mycia dodaj np. ocet jabłkowy lub sok z cytryny.
3
Olejek rycynowy był uwielbiany przez nasze babcie a nawet prababcie. Jest to idealny sposób na spierzchniętą, twardą, zrogowaciałą skórę stóp a w tym pięt. Wystarczy delikatnie podgrzać olejek i energicznie wetrzeć go w stopy. Wykonajmy przy tym relaksacyjny masaż a na koniec nałóżmy na stopy grube, bawełniane skarpetki. Skóra z pewnością stanie się bardziej miękka, przyjemniejsza w dotyku.
4
Olejek rycynowy doskonale nadaje się do kąpieli, ponieważ dobrze rozpuszcza się w wodzie (jak na olejek). Możemy dodawać około łyżkę olejku do kąpieli a nasze ciało zyska aksamitną gładkość.
5
Również nasze dłonie i paznokcie mogą wiele zyskać dzięki zastosowaniu olejku rycynowego. Wystarczy zmieszać kilka jego kropel z kremem do rąk, lub innym balsamem i nałożyć na dłonie. Dla wzmożenia efektu możemy włożyć ciepłe bawełniane rękawiczki. Po około 15 minutach ściągamy je a nasza skóra jest jedwabiście gładka. Szczególnie warto ten zabieg przeprowadzać w okresach jesienno-zimowych, kiedy skóra na naszych dłoniach jest przesuszona.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

slonkooo94
22.12.2012
Maseczki na włosy z olejkiem rycynowym zapobiegają także ich wypadaniu. Jednak kobiety o jasnych włosach muszą pamiętać o tym,że długotrwałe jego stosowanie przyczynia się do ciemnienia włosów.