leczenie popękanych pięt

Jak wyleczyć popękane pięty?

KatarzynaKatarzyna - specjalista Tipy.pl
leczenie popękanych pięt
1 z 4
Popękane pięty są często spotykaną przypadłością spowodowaną przez zbyt suchą skórę lub niedobór witaminy A. Dla większości osób jest to problem wyłącznie kosmetyczny, jednak jeśli pęknięcia są głębokie może dojść do przedostawania się zarazków do ran. Poniżej znajdziesz sposoby na popękane pięty.
1
złuszczanie pięt
Usuń zrogowaciały naskórek

Jeśli naskórek jest zbyt gruby, wówczas kremy nawilżające będą miały problem, aby się przez niego przedostać do głębszych warstw skóry. Ważne jest, aby regularnie usuwać zrogowaciały naskórek - niezbyt często i nie bardzo mocno, ponieważ będzie on szybciej narastał i robił się coraz twardszy. Do usuwania zrogowaciałego naskórka używaj peelingów do stóp lub pilników i tarek (do kupienia tutaj). Zrezygnuj z pumeksu - nie jest zbyt higieniczny - w jego otworach gromadzi się usunięta skóra i bakterie.

(!) Naskórek będzie łatwiej usunąć, jeśli wcześniej wymoczysz stopy w wodzie z dodatkiem soli mineralnych lub w krochmalu.

2
Odpowiednie nawilżanie stóp
Odpowiednie nawilżanie

Co najmniej 2 razy dziennie wcieraj w stopy krem. Może to być krem specjalnie do tego celu przeznaczony, np. Scholl - Krem na pękające pięty, zwykły krem Nivea (w metalowym pudełeczku, nie Nivea Soft), wazelina lub jakiś krem z witaminą A. Stopy kremuj po uprzednim ich umyciu, zanim skóra całkiem wyschnie. Krem zapobiegnie nadmiernej utracie wilgoci. Wieczorem wmasuj w stopy większą ilość kremu z witaminą A (lub kremem do pękających stóp), załóż bawełniane skarpetki i połóż się spać.

3
Kąpiele stóp
Kąpiele stóp

Kilka razy w tygodniu (może być nawet co 2 dni) zafunduj swoim stopom kąpiele w naparze z siemienia lnianego. Siemię lniane bardzo zmiękcza zrogowaciały naskórek. Po 15 minutach usuń naskórek tarką, opłucz stopy chłodną wodą, wytrzyj i wmasuj krem nawilżający.

Kąpiel możesz również przygotować z wyciągu z ziół (lawenda, rumianek). W Internecie znajdziesz nawet gotowe kąpiele zmiękczające do stóp (zobacz tutaj).

?

Wskazówki
* Unikaj noszenia na co dzień sandałów i japonek. W takim obuwiu stopa się szybko przesusza.
* Nadwaga może powodować popękane pięty.
* Po zaleczeniu pęknięć na piętach pamiętaj o dalszym ich nawilżaniu i usuwaniu naskórka. W przeciwnym razie problem powróci.
* Jeśli będziesz na piaszczystej plaży staraj się chodzić jak najwięcej po mokrym piasku - po zrogowaciałym naskórku nie będzie śladu.

!

Uwaga!

  • Uwaga! Jeśli pęknięcia są głębokie, zacznij od nawilżania pięt (najlepiej kremem do popękanych pięt School). Nie używaj peelingów, ani tarek, gdyż mogą jeszcze bardziej podrażnić skórę pięt.
  • Nie używaj mydła do mycia stóp - bardzo wysusza skórę. Wybierz raczej płyn z odpowiednim PH.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

obgryzanie paznokci
Jak leczyć grzybicę paznokci?
krótkie tipsy

Podobne porady

Komentarze (29)

* Pola wymagane

gossssssia
16.01.2017
dobrym i wypróbowanym sposobem jest picie systematyczne czystka {zioła}
kassssia
25.09.2015
Ja stosuję taki żel do stóp z lanoniną działa cuda, a jak pięknie pachnie :) musicie przetestować.
ksywka
31.08.2015
Jak wyleczyć popękane pięty? przez rok nie rob z nimi absolutnie NIC!!!, i juz po klopocie.
Janina K
02.03.2015
Gdzieś czytałam, że pomaga smarowanie na noc dżemem z ciemnych owoców. Ja smaruje od tygodnia porzeczkowym, ale na razie nie widzę efektów.
jujka
25.07.2014
Unikaj noszenia na co dzień sandałów i japonek. W takim obuwiu stopa się szybko przesusza.- taaaa....przy ostatnich plus 30 i więcej biegajmy w adidasach i gumowcach, powodzenia
monisia
25.07.2014
Moim zdaniem pękające pięty mają dwa podłoża, tj.czynnik dziedziczny i wynikający z braku witamin (A) oraz czynniki zewnętrzne jak np.ogrzewanie podłogowe itp. U mnie notorycznie męczy mnie ta przypadłość szczególnie w zimie, latem jest ok (pomimo noszenia klapek i chodzenia odsłoniętymi nogami po "ziemi").Być może w tym okresie zjada się więcej witamin naturalnych owoców i warzyw..:)pozdrawiam
Hmm
25.07.2014
Spac w bawelnianych skarpetkach ? w lato ? :/
Niezbyt dobry pomysl :/
Maria
25.07.2014
Maść tranowa, posmarować nią piety i założyć bawełniane skarpety na nogi i położyć się spać. Miałam fatalne piety (kilka Pielgrzymek Pieszych do Częstochowy zrobiło swoje ze skorą na stopach ).Stosuję codziennie i mam bardzo gładkie pięty. Polecam Wszystkim
Cebulamawarstwy
25.07.2014
Pękające pięty, to często wynik braku witamin, jak już ktoś napisał zaburzonej gospodarki hormonalnej, lub uczulenia na własny pot, detergenty itp.
Walczącym latami z pękającymi do krwi piętami polecam kurację cebulową: na noc na piętę nakłada się 1 warstwę cebuli (taki listek robię z połówki cebuli oddzielając warstwy) zawijamy stopy bandażem, rano delikatnie usuwamy zmiękczony naskórek i wcieramy w stopy oliwę z oliwek, nie żadne kremy!!!. Zabieg powtarzamy przez około tydzień. Kuracja nie jest pachnąca, ale często jedynie skuteczna. Wystarcza na około rok czasu. Powoduje uzupełnienie witamin, reparację i regenerację skóry, częściowe usunięcie alergii z okolic pięty, dodatkowo jest antygrzybiczna!
Mirka
25.07.2014
Przez kilka lat pięty mi pękały, a żadna metoda nie działała ( jeśli tak to tylko na chwilę).
Pewnego dnia moja córka powiedziała mi abym smarowała chleb prawdziwym masłem. Po ok. pół roku problem pękania moich pięt zniknął . Drogie Panie naprawdę to działa, tylko trzeba zamienić margaryny tak szeroko reklamowane na prawdziwe masło. Pozdrawiam i życzę powodzenia.