rolada cynamonowa

Jak zrobić roladę cynamonową?
MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl

Mięciutkie waniliowe ciasto, zwinięte w pyszną, cynamonową roladę – wprost idealny deser na święta. Możesz podawać je w całości lub pokroić na małe plasterki i oblać lukrem. Ciasto czy ciastka – każda postać rolady smakuje równie dobrze. Chcesz się przekonać?
P

ciasto: ½ szklanki cukru pudru, 170g masła, ½ łyżeczki soli, 1 ½ łyżeczki ekstraktu waniliowego, 1 ½ szklanki mąki, nadzienie: 1 białko z dużego jajka, 1 łyżka wody, ¼ szklanki cukru pudru, 1 ½ łyżeczki mielonego cynamonu, lukier: 1 szklanka cukru pudru, ¼ szklanki śmietany kremówki, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1
W średniej wielkości misce utrzyj cukier, masło, sól i ekstrakt waniliowy. Dodaj mąkę i wymieszaj całość do momentu, aż uformuje się ciasto. Spłaszcz je w dysk i owiń folią śniadaniową. Włóż ciasto do lodówki na około 1 godzinę.
2
Arkusz papieru pergaminowego lekko oprósz mąką. Wyłóż na niego ciasto i rozwałkuj na prostokąt o wymiarach 22,5 cm x 30 cm.
3
W małej miseczce trzepaczką zmieszaj jajka z wodą, aż otrzymasz pianę. W osobnej miseczce zmieszaj cukier i cynamon. Rozsmaruj białko na powierzchni ciasta, a z wierzchu równomiernie posyp je cynamonem.
4
Zaczynając od dłuższego boku, ostrożnie zwiń ciasto w walec. Końce rolady nasmaruj białkiem, by zabezpieczyć je przed rozwinięciem. Gotową roladę owiń folią śniadaniową lub papierem pergaminowym i włóż do lodówki do czasu, aż ciasto stężeje.
5
ciasteczka cynamonowe
Piekarnik nagrzej do 175°C. Blachę do pieczenia wyłóż papierem pergaminowym lub lekko natłuść. Jeśli chcesz podać roladę w postaci ciasteczek, pokrój ją teraz ostrym nożem na talarki o grubości około 1 cm. Ułóż je na blasze i piecz przez 12-15 minut, do czasu, aż zrobią się lekko złote. Roladę podawaną w całości należy piec odpowiednio dłużej, do czasu, aż ciasto stanie się lekko złote i sprężyste.
6
Gdy rolada/ciasteczka ostygną, przygotuj lukier. W tym celu zmieszaj cukier puder, śmietanę i ekstrakt waniliowy. Polej nim roladę lub ciasteczka, najlepiej używając do tego rękawa spożywczego.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane