Jak czyścić kanapę i fotele?

Jak czyścić kanapę i fotele?

KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl
Kanapy, sofy i fotele no sprzęty codziennego użytku, które łatwo się brudzą, ale znacznie trudniej je wyczyścić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić te właśnie meble.
1
Drewniane stelaże starannie odkurz miękkim pędzelkiem, a następnie przetrzyj olejkiem lnianym lub innym preparatem do pielęgnacji drewna.
2
Powłoczki na poduszki upierz w pralce (przed nastawieniem prania uważnie przeczytaj informacje podane na metce). Rzeczy, których nie można moczyć, oddaj do pralni chemicznej lub oczyść pianką do tapicerki.
3
Bawełnę i mocne tkaniny oczyść odkurzaczem, a następnie przetrzyj pianką. Czyść białą ściereczką, wymieniając ją na nową, w miarę jak się będzie brudziła. Postaraj się nie zamoczyć znajdującego się pod spodem wypełnienia, a jeśli do tego dojdzie, wysusz je suszarką do włosów.
4
Aksamit czyść zgodnie z kierunkiem włosa pianką do obić tapicerskich lub roztworem zimnej wody i amoniaku (dwie łyżki na litr).
Wyczesz pod włos susząc jednocześnie suszarką do włosów.
5
Jedwab, satynę i inne tkaniny delikatne posyp sproszkowanym kłączem mydlnicy lekarskiej, a następnie starannie wyczesz. Jeżeli to konieczne resztki zbierz odkurzaczem.
6
Do mycia skóry syntetycznej wystarczy woda z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. Po opłukaniu i wysuszeniu przetrzyj całość odpowiednim preparatem do pielęgnacji mebli.
Skórę naturalną nacieraj naturalnym woskiem z dodatkiem kilku kropli aniliny, która pomoże utrzymać pierwotny kolor.
7
Obicia zamszowe lepiej oddać do pralni chemicznej. Jeśli nie są odpinane, możesz je oczyścić pianką.

Powiązane porady

korniki
sprzątanie
sweter zniszczony przez mole

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

oranje
26.01.2012
Żeby szybko i skutecznie wyczyścić kanapę lub fotele polecam Microvezel. Usunie plamę i odświeży kolor. Po czyszczeniu warto zastosować Protector, który zabezpieczy przed wchłanianiem brudu, kurzu, wilgoci.
http://emakchemia.pl/sklep