Dzieci z domów dziecka

Jak zaprosić do domu na Święta dziecko z domu dziecka?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Okres świąteczny to czas, kiedy więcej czasu możemy spędzić ze swoimi bliskimi. Na świecie są jednak osoby, które nie mają z kim spędzić tego szczególnego czasu, bo nie mają swojej rodziny. Chciałbyś pomóc i zaprosić dziecko z domu dziecka na Wigilię do swojego domu? Przeczytaj artykuł!
1
Różne domy dziecka zazwyczaj w odmienny sposób respektują zasady przyjmowania dzieci na święta do domów. Należy pamiętać o tym, że dziecko nie jest zabawką ani lalką. Często zdarza się bowiem, że bogate rodziny chcą wypożyczyć dzieci, którym później karzą zakładać strojne ubrania, godzinami przed Wigilią układają włosy i malują paznokcie. Dzieciom z domów dziecka zależy przecież na czymś zupełnie innym. One nie chcą być jedynie pięknie wyglądającą figurką przy Bożonarodzeniowym stole tylko pragną odrobiny miłości i poświęcenia im czasu. Jak zatem zabrać się do tematu zapraszania dzieci z domów dziecka na święta?
2
Po pierwsze należy zacząć myśleć o tym już dużo, dużo wcześniej - przed świętami! W okresie świątecznym telefony w domach dziecka nagle się rozdzwaniają. Wszyscy chcą pomagać dopiero w czasie świąt a przez cały rok mało kto w ogóle interesuje się dziećmi z domów dziecka.
3
Jeśli chcemy zaopiekować się dzieckiem powinniśmy zgłosić się do domu dziecka z chęcią zostania zaprzyjaźnioną rodziną. Nie ogranicza się to jedynie do zabrania dziecka na święta do swojego domu. Dzieci te potrzebują o wiele więcej pomocy niż spędzenie z nimi jednego wieczoru. Oczywiście Święta są szczególnym okresem, podczas którego dzieci nie powinny zostawać same. Muszą jednak się one do nas odpowiednio wcześniej przyzwyczaić oraz oswoić z taką sytuacją, że pomimo iż nie możemy zabrać ich do siebie na stałe, to jesteśmy ich przyjaciółmi i mogą na nas liczyć.
4
Zostanie rodziną zaprzyjaźnioną nie jest trudne ale wymaga pewnych etapów przejściowych. Rodziną taką mogą zostać osoby, które nie były karane. Oczywiście poprzedza to szereg rozmów, wywiadów z psychologami, specjalistami. Jeśli naprawdę chcemy pomóc dzieciom to nie powinno to nas odstraszać, gdyż te działania mają na celu odpowiednie wyselekcjonowanie kandydatów na rodziny zaprzyjaźnione. Niezbędne będzie również podpisanie stosownych dokumentów.
5
Kiedy staniemy się rodziną zaprzyjaźnioną powinniśmy nasze dziecko regularnie odwiedzać i zabierać do siebie do domu - nie tylko na święta i uroczystości! Możemy raz na jakiś czas podarować dziecku prezent - szczególnie jeśli chodzi o młodsze dzieci, aby pamiętały one, że są dla nas ważne nie tylko w okresie świątecznym.
6
Ważnym aspektem jest odpowiednie przygotowanie własnych dzieci, jeśli takowe posiadamy. Dzieci często bywają zazdrosne i każde dziecko pragnie być w centrum zainteresowania. Własne dzieci należy odpowiednio przygotować i nauczyć rozmawiać z dziećmi z domu dziecka w taki sposób, aby (często niechcący!) nie sprawiały im one przykrości.
7
Przyjęcie do siebie dziecka z domu dziecka na święta to ważne przedsięwzięcie. Przyłóżmy wszelkich starań aby dzieci poczuły się u nas jak w prawdziwym domu. Nie należy zniechęcać się szeregiem poprzedzających przyjęcie dziecka rutynowych wymogów kontroli, sprawdzania, poddawania się ankietom i wywiadom. Nawet jeśli uda nam się pomóc jednemu dziecku to już na prawdę bardzo wiele! Niech Święta będą czasem, kiedy rozpoczniemy starania o zostanie rodziną zaprzyjaźnioną aby kolejne Boże Narodzenie dziecko mogło spędzić już w milszej - rodzinnej atmosferze.
?

Wskazówki
Jeśli nie możesz przyjąć dziecka z domu dziecka na święta, może uda Ci się pomóc w inny sposób? Dzieci potrzebują nie tylko zabawek ale i pomocy edukacyjnych, słodyczy i wielu innych rzeczy. Innym sposobem jest też przekazanie datków na dany dom dziecka.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

klocki
Prezent dla dziecka
Dziecko w kuchni

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

marza
12.12.2016
zgadzam si

zgadzam się z rozmówcami każdemu zależny ale nie chodzi o dobro dziecka dajcie bo mało ale .
Sami
16.08.2016
Zgadzam się wszędzie promuje się tylko datki a nie pomoc w postaci przyjazni zaproszen na święta czy na weekend tylko kasa i kasa
kil
25.11.2014
bardzo chetnie byli byśmy rodziną zaprzyjaźnioną lub nawet więcej ale urzędnicy działają jak roboty - bez serca i uczuc owszem duzo mówią ale mam wrażenie ze to bardziej troska o swoje miejsce pracy niż o szczęście tych dzieci. jest wiele instytucji które li tylko prosza o datki , a widzieliście reklame by ktoś prosił o adoptowanie bądz zaprezyjaźnienie sie z takimi dziećmi ? juz nie wspomne o pomocy w tym temacie obobą chętnym na taki krok