Jak możesz chronić środowisko?
sylwia180793sylwia180793 - specjalista Tipy.pl

Ziemia coraz bardziej zaczyna przypominać wielkie wysypisko śmieci i odpadów. Ludzie za bardzo ingerują w naturę, próbują ją zmieniać i chcą coraz więcej a natura zaczyna się na nas mścić. Myślisz, że jesteś bezradny w tej sprawie? To nie prawda! Wyobraź sobie, że masa ludzi myśli w ten sposób co Ty. Nadal uważasz, że jesteś nic nieznaczącą jednostką, czy ważnym elementem tej ''układanki''?
1
Każdy z nas może zrobić wiele dla środowiska. Nie trzeba szukać daleko ani angażować się w specjalne organizacje - wystarczy spojrzeć na siebie, swoje otoczenie, bo dzięki temu zrobisz naprawdę sporo!
2
Segreguj śmieci - to nie zabiera wiele czasu, a ma wielkie znaczenie. Segregacja umożliwia między innymi recykling.
3
Przykręć ogrzewanie. Jeśli palisz w piecu nie pal plastiku ani kolorowych gazet. Plastik wrzucaj do specjalnego pojemnika, a gazety oddaj np. na makulaturę.
4
Kupuj produkty energooszczędne - są droższe, ale bardziej ekonomiczne, gdyż zmniejszają twoje rachunki za energię.
5
Przy wychodzeniu z pokoju wyłączaj światło, telewizję i komputer oraz nie zostawiaj ich na czuwaniu!
6
Oszczędzaj żywność, pamiętaj o tym, że wielu ludzi na świecie głoduje! Poszukaj w Internecie przepisów na dania z resztek - zdziwisz się jakie cuda możesz z nich zrobić.
7
W swoim ogródku zostaw mały obszar, w którym natura będzie żyła swoim życiem. Niech rozwijają się tam owady i dzikie rośliny, które same się skompostują, a gleba stanie się żyźniejsza. Ponadto zbuduj kompostownik i wrzucaj do niego resztki z kuchni - to również wpłynie na jakość gleby.
8
Stosuj naturalne metody ochrony roślin, unikaj chemikaliów i pestycydów.
9
Postaw karmnik dla ptaków, zasadź kwiaty, stwórz mały stawik. Twój ogród stanie się ostoją dla małych zwierzątek oraz nada mu magii.
10
Nie masz ogrodu? Nie martw się! Możesz stworzyć dla ptaków mały ''przystanek'' na parapecie lub balkonie.
11
Zamiast jeździć do pracy samochodem, idź pieszo, jedź rowerem lub skorzystaj z komunikacji miejskiej, nie tylko będziesz eko, ale również zaoszczędzisz pieniądze!
12
Kupuj lokalną żywność, sezonową i ekologiczną.
13
Kupuj produkty ze znakiem eko, dotyczy to nie tylko żywności, ale również sprzętu elektronicznego i kosmetyków.
14
Chodź na zakupy z płócienną lub papierową torbą. Unikaj toreb plastikowych - jeśli już musisz taką wziąć, staraj się ponownie ją wykorzystać np. do mrożonek.
15
Musisz wiedzieć, że kupowanie pamiątek zrobionych np. z zagrożonych gatunków koralowaca jest nielegalne!
16
Na wakacje wyjedź na wypoczynek do gospodarstwa agroturystycznego, zamiast wielkiego, głośnego i brudnego miasta. Na wsi na pewno wypoczniesz i nabierzesz energii.
17
Szanuj przyrodę, nie zrywaj dzikich roślin i kwiatów, nie płosz zwierząt.
18
Jeżeli chodzisz jeszcze do szkoły lub studiujesz, stwórz wraz ze znajomymi projekt, którego celem będzie promowanie sadzenia drzew.

Drzewa są niezastąpione, nie tylko dają cień i schronienie podczas upałów, ale również oczyszczają powietrze. Pochłaniają dwutlenek węgla, usuwają substancje toksyczne, redukują hałas i są domem dla wielu zwierząt.
?

Wskazówki
Pokaż innym, że jesteś eko! Niech biorą z Ciebie przykład!

!

Uwaga!
Pamiętaj, że raz zniszczonego ekosystemu nie da się odbudować! Nie działajmy na swoją niekorzyść, gdyż jesteśmy zależni od natury.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

TaPrawdziwa
03.06.2018
Ludzie wystarczy że będziecie za każdym razem, kiedy będziecie wychodzić z pokoju światło. To już będzie pomoc na którą nie będziecie musieli poświęcić żadnego czasu nie licząc tych 2 sekund. Następnym rozsądnym krokiem będzie nie wyrzucanie byle gdzie śmieci. Serio to nie jest takie trudne :D
#18962
18.04.2013
To wszystko jest prawdą i można jeszcze dodać, że wysypując śmiecie z domu nie róbmy tego byle jak i byle gdzie, bo to się w końcu "zemści" na nas ludziach w postaci zanieczyszczonego środowiska.Nie wrzucajmy do rzek starych mebli, i innych odpadów, bo tak nie wolno robić .Kupujmy rozsądnie wszystkie rzeczy, bo potem często można je spotkać w śmietnikach ponieważ okazało się, że zakup był nie trafiony, a wystarczy przemyśleć swoje postępowanie.
arimor
13.01.2013
Warto jeszcze dodać kilka porad: Zanim wyrzucisz stary zeszyt albo notatnik wyrwij z niego wszystkie czyste kartki i włóż je do pudełka lub teczki- na pewno niejeden raz wykorzystasz je do zrobienia listy zdań, listy zakupów, czy do zapisania jakiejś informacji. Stare gazety można wykorzystać do czyszczenia szyb i luster- po popryskaniu odpowiednim środkiem, po prostu wytrzyj nimi szybę- z łatwością pozbędziesz się w ten sposób smug. Mogą się też przydać do owijania szklanych rzeczy, np. pakowanych po zlikwidowaniu choinki bombek, czy też delikatnych rzeczy, które chcemy gdzieś przewieźć, a także do podłożenia pod kartki naszych dzieci, jeśli te malują coś farbkami. Jeśli nasze dzieci będą malować możemy puste butelki-pety przeciąć na pół, odwrócić górną część do góry nogami i włożyć szyjką do dołu w dolną część butelki- w ten sposób uzyskamy pojemniczki na wodę do czyszczenia pędzelków.
EmiliaGleba
25.12.2012
Warto być ''eko'' , bo jak będą żyć nasi potomkowie?