Jak zorganizować przeprowadzkę?

Jak zorganizować przeprowadzkę?

ZlotaRaczkaZlotaRaczka - specjalista Tipy.pl
Przeprowadzka często bywa prawdziwym koszmarem. Dopiero, kiedy musisz spakować wszystko, co jest w domu dowiadujesz się ile masz rzeczy. Wiele drobiazgów może się gdzieś zapodziać a ulubiona porcelana stłuc. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zorganizować przeprowadzkę tak by trwała możliwie jak najkrócej i obyła się beż zbędnego bałaganu.
1
Termin

Przeprowadzkę zaplanuj tak, by wypadała w terminie odpowiednim zarówno ze względu na pogodę, jak i twoje zajęcia.

2
Kosztorys na piśmie

Poproś, by przedstawiciel firmy przewozowej, z której usług będziesz korzystać, pojechał z tobą na wizję lokalną oraz sporządził szczegółowy kosztorys na piśmie ( żeby nie okazało się, że cena nagle wzrosła).

3
Wybór firmy transportowej

Firmy przewozowe oferują często demontaż, przygotowanie sprzętu do transportu (pakowanie itp.), transport, ponowne zmontowanie, a niekiedy także podłączenie urządzeń hydraulicznych i elektrycznych. Jeśli chcesz oszczędzić, możesz sam zmontować meble i podłączyć wszystkie urządzenia, pozostawiając firmie przewozowej jedynie transport i wniesienie sprzętu. Pamiętaj jednak, że w tym wypadku nie ponosi ona odpowiedzialności za ewentualne wypadki i uszkodzenia.

4
Lista przewożonych rzeczy

Sprawdź, jakim ubezpieczeniem objęta jest wynajmowana przez ciebie firma. Sporządź szczegółową listę przewożonych rzeczy i skontroluj ją, gdy dojadą na miejsce. Pamiętaj, że należy zgłaszać nawet najmniejsze poniesione szkody.

5
Rozmieszczenie pudeł w ciężarówce

Narysuj plan nowego mieszkania i zaznacz, jak zamierzasz ustawić meble, przynajmniej te największe. Dzięki temu będziesz mógł racjonalnie rozmieścić je w ciężarówce, a w konsekwencji urządzanie mieszkania pójdzie sprawniej.

6
Opis pudeł i ich zabezpieczenie

W miarę możliwości opisz zawartość wszystkich kartonów - na każdym pudle napisz markerem co znajduje się w pudle oraz gdzie ma to się znaleźć np. KUCHNIA, garnki. Upewnij się, że do meblowozu zostaną najpierw załadowane kartony i meble, które chcesz rozpakować jako ostatnie. Upewnij się, że wszystkie rzeczy są nie tylko dobrze zapakowane, ale również pookrywane np. kocami, które złagodzą skutki obijania sprzętu.

7
Najpierw urządź kuchnię i przygotuj łóżka
Przeprowadzka dłuższa niż 1 dzień

Jeśli wprowadzenie się do nowego mieszkania ma ci zająć więcej niż jeden dzień, w pierwszej kolejności urządź kuchnię i przygotuj łóżka, dzięki temu będziesz mógł zjeść i przespać się względnie wygodnie.

8
Zgromadź kartony
Kartony, pudła, torby i worki

Zgromadź duże kartony, pudła, torby i worki plastikowe, papier pakowy, stare gazety do pakowania. Przydadzą się również tektura falista, koce przemysłowe, wypełniacz styropianowy i folia bąbe1kowa. Markety budowlane rozszerzyły swoją ofertę o materiały potrzebne do pakowania i zabezpieczenia transportowanych rzeczy, jednak w mniejszych miejscowościach znalezienie kartonów i innych materiałów do pakowania potrzebnych przy przeprowadzce bywa bardzo trudne. Warto, więc nieco wcześniej pojeździć po sklepach (zwłaszcza dużych centrach handlowych), gdzie można nieodpłatnie zabrać kartony.

9
pakowanie się przed przeprowadzką
Pakowanie zacznij od drobnych przedmiotów

Zacznij pakowanie od bibelotów, luster, ramek ze zdjęciami czy książek. Pamiętaj, by przed spakowaniem starannie je oczyścić.

10
Aby szklanki się nie podłókły wsadź do nich do środka papier oraz je nim owiń
Zabezpiecz przedmioty przed zniszczeniem

Zawiń w papier pakowy wszystkie przedmioty kruche i tłukące się. Szczelnie wypełnij je kulami powstałymi ze zgniecionego papieru, dzięki czemu zredukujesz do minimum ryzyko stłuczenia. Jest to szczególnie ważne w wypadku szklanek i kieliszków. Pamiętaj również o owinięciu delikatnych nóżek kieliszków folią bąbelkową.

11
Pomiędzy talerze wkładaj papier
Pakowanie talerzy

Talerze ułóż jeden na drugim, przedzielając je warstwami folii bąbelkowej lub kilkakrotnie złożonego papieru.

12
Szuflady w kuchni

Nie musisz opróżniać szuflad kuchennych zawierających sztućce, wypełnij je kulami zgniecionego papieru, co unieruchomi ich zawartość, a na koniec owinąć folią plastikową.

13
Zabezpieczenie mebli

Osłoń narożniki, nogi oraz inne, delikatne części mebli, owijając je gąbką kauczukową lub warstwą pianki. Nie zapomnij o ponumerowaniu szuflad i półek tak, by je potem bez trudu włożyć w odpowiednie miejsce.

14
Samodzielny demontaż szafek

Jeśli sam zajmujesz się demontażem i późniejszym montażem szafek, ponumeruj poszczególne ich części w niewidocznym miejscu lub za pomocą numerka na folii samoprzylepnej.

15
Pakowanie obrazów

Obrazy pakuj po dwa, malunkiem do środka, rozdzielając grubą warstwą papieru, by uniknąć zadrapania lica obrazu lub stłuczenia szkła.

?

Wskazówki
* Do owijania mebli na czas transportu świetnie się nadaje folia samoprzylepna (spożywcza) dostępna w marketach budowlanych w postaci dużych rolek.
* Przeprowadzka to dobra okazja, by pozbyć się wszystkiego tego, co nie jest nam już potrzebne.

Strona 1 z 4

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

arek
14.10.2017
Witam, bardzo ciekawy poradnik. Przeprowadzka w tak krótkim czasie to nie lada wyzwanie. Trzeba dobrze to zaplanować.Ja właśnie muszę zaplanować przeprowadzkę która mam za dwa tygodnie.
Ann
02.08.2016
Zawsze zostawiam albo sprzedaje stare meble. Idę do salonu kupić nowe a jak dopłacę to jeszcze mi przywiozą pod domu;) Nie chcę pozbawiać się przyjemności zakupów. Zawsze kupuję stacjonarnie, nigdy przez neta.
Arwen
17.05.2016
Ja obstaję za tym, by w czasie przenosin do nowego mieszkania sprzedawać stare meble i kupić sobie nowe. Nie wychodzi wcale wiele drożej, a masz poczucie prawdziwej zmiany w życiu :)
naWalizkach
06.10.2014
Ja w swoim życiu czyli przez 22lata przeprowadzam sie po raz- UWAGA- 23!
Wczesniej nie mialam problemow z organizacja i pakowaniem a nastepnie rozpakowaniem a teraz kompletnie nie wiem od czego zaczac :(
majkaku.95
19.12.2012
Przeprowadzka to dla mnie zawsze ogromny koszmar, a przez ostatnie 3 lata przeprowadzać musiałam się aż dwa razy. Przewożenie tych wszystkich mebli, rzeczy z szaf, sortowanie i układnie ich z powrotem na półkach to prawdziwa męczarnia. Firmę transportową akurat mieliśmy sprawdzoną, bo poleconą przez znajomych. Panowie z http://fracht.pl/ spisali się znakomicie. Szkoda, że jeszcze nie pomogli składać nam mebli :)
majkel1237
24.11.2010
Współcześnie przenoszenie się z jednego miejsca na inne nie jest rzadkością. Taki stan rzeczy to efekt tego, że mobilność ludzka jest obecnie silnie rozwinięta. Należy jednak pamiętać, iż niewłaściwe podejście do tematu przeprowadzki okazać się może traumatycznym doświadczeniem. By tak się nie stało, należy rozsądnie zająć się tą sprawą. Właściwym wyjściem okazuje się wynajęcie w tym celu profesjonalnej firmy. Podczas wyboru znaczenie ma przede wszystkim aspekt finansowy. Tanie przeprowadzki Warszawa wydają się być rozwiązaniem wybieranym najczęściej. Oprócz kosztów liczy się również terminowość i fachowość przeprowadzonej operacji. Warto także dowiedzieć się w jaki sposób przebiegnie proces przenosin z jednego miejsca na drugie. Uzyskane odpowiedzi pomogą nam ocenić kompetencje przedsiębiorstwa oferującego usługi związane z przeprowadzaniem się.
healtro
13.09.2010
jest to jakaś opcja, aczkolwiek wtedy znów większa część przeprowadzki spada na nas - musimy wszystko spakować, przenieść, poustawiać w aucie, potem przewieźć, znowu wynieść, poustawiać... Na jednym kółku się nie skończy, wiem co mówię z racji wspomnianych dwóch przeprowadzek :]