Szparagi

Jak przechowywać szparagi?

Truskaffka - specjalista Tipy.pl
Szparagi są niezwykle zdrowe i pyszne, zatem warto je często kupować - zwłaszcza w sezonie. Gotowane w wodzie, skropione oliwą i doprawione solą oraz dużą ilością świeżo mielonego pieprzu smakują wyśmienicie. Szparagi jednak szybko się psują, stają się suche i łykowate zatem bardzo ważne jest ich właściwe przechowywanie.
P

słoik, worek

1
Po powrocie ze sklepu wyciągnij szparagi z reklamówki i przytnij ich końce - około 2-3 cm, w taki sam sposób jak przycina się kwiaty. Najlepiej jest je związać gumką recepturką i podciąć dużym nożem wszystkie na raz.
2
Nalej do szerokiego słoika lub wysokiego pojemnika około 5 cm zimnej, filtrowanej lub mineralnej wody i wsadź do niej szparagi. Upewnij się, że końce szparagów są zanurzone w wodzie.
3
Przechowywanie szparagów
Weź czysty worek plastikowy i nałóż go na szparagi i na słoik. Worek nie musi ściśle opinać słoika, najważniejsze aby tworzył jakby bańkę nad szparagami. Nie bój się - szparagom nie będzie duszno.
4
Przechowywanie szparagów
Całość przenieś do lodówki - najlepiej na jej tył gdzie jest najzimniej.
5
Szparagi przechowywane w ten sposób będą świeże i chrupiące przez co najmniej tydzień a czasami i dłużej (w zależności od tego jak były świeże w dniu zakupu). Co jakiś czas, kiedy zauważymy że woda robi się mętna to należy ją wymienić.
?

Wskazówki
Ten sposób świetnie działa również na natkę pietruszki oraz kolendrę.

Powiązane porady

usuwanie etykiet
naczynia ze stali nierdzewnej

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane