Jak obchodzimy Walentynki w innych krajach?

sylwia180793sylwia180793 - specjalista Tipy.pl
Walentynki to bardzo popularne w Polsce święto dla zakochanych. Nie trudno zauważyć, że nasi rodacy obchodzą je w bardzo komercyjny sposób, ale czy we wszystkich krajach tak jest? Ich niejasne pochodzenia spowodowało, że państwa utworzyły własne zwyczaje, czasami bardzo różniące się od siebie. Warto wiedzieć co nieco na ich temat, bo wbrew pozorom mogą nas bardzo zaskoczyć. A wy chcielibyście obchodzić święto zakochanych tak jak robią to inne państwa? Przeczytajcie artykuł i przekonajcie się sami.
1
W Tajlandii jest to ulubiony dzień zawierania małżeństw.
2
W Hiszpanii daje się praktyczne prezenty - kobietom sprzęt AGD (lodówki, pralki) zaś mężczyznom sprzęt elektroniczny: mp3, dvd, gry.
3
We Włoszech kupuje się odzież w kolorze czerwonym, najczęściej jest to bielizna.
4
We Francji zaprasza się w Walentynki ukochaną osobę na kolację lub do teatru oraz wysyła się bukiecik kwiatów z bilecikiem.
5
W Malezji organizowany jest konkurs pt. "Więźniowie miłości", w którym biorą udział pary zakute w metalowe kajdanki które następnie są obserwowane przez tydzień. Zwycięska para otrzymuje nagrodę pieniężną.
6
W Ameryce kartki walentynkowe wysyła się wszystkim, (znajomym, rodzinie, przyjaciołom), niezależnie od płci i wieku. Podstawowym prezentem dla ukochanej są bombonierki w kształcie serca i czerwone róże. Walentynki są w USA bardzo popularne, dlatego w szkołach są prowadzone specjalne lekcje walentynkowe.
7
W Japonii podobnie jak w Ameryce prezenty daje się każdemu, głownie są to czekoladki, podzielone na dwa rodzaje: giri-choko -> czekoladki dawane z obowiązku (szwajcarskie i belgijskie wyroby), honmei-choko - dla ukochanego, w kształcie serca z czekoladowym nadzieniem, wykonane własnoręcznie. W Japonii przyjął się zwyczaj, że 14. lutego kobiety obdarowują mężczyzn, którzy rewanżują im się 13. marca w Biały Dzień prezentami: czekoladki + bielizna.
8
W Anglii istniał zwyczaj, że dzieci przebierały się za dorosłych, następnie odwiedzano domy z radosną piosenką miłosną. Do najbardziej popularnych upominków należą pudełeczka kartonowe z postaciami Romea i Julii.
9
W Walii ukochanej osobie daje się drewnianą łyżeczkę, ozdobioną serduszkami, kłódeczkami i kluczami, co symbolizuje proste przesłanie "Otwórz moje serce".
10
W Niemczech prezentem są czerwone róże, świadczące o miłości i wiecznej świeżości uczucia oraz słodycze w kształcie serca: marcepanowe w polewie z mlecznej czekolady, piernikowe w lukrowej polewie z miłosnymi wzorkami. Ponadto do tradycji należy zapraszanie ukochanej osoby do restauracji na kolację pośród innych, zakochanych par.
11
W Polsce popularne są walentynkowe kartki w kształcie serca, czekoladki oraz pluszowe misie. Część polskich handlowców, głównie w sklepach z bielizną i słodyczami udziela prowizji parom robiącym u nich zakupy w Walentynki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

naleśniki na Walentynki
Pomysł na skarpetkę
walentynkowe ozdoby

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane