Zmywanie lakieru do paznokci

Jak zmyć lakier do paznokci bez zmywacza?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Zmywanie lakieru do paznokci
1 z 8
Często zdarza się, ze lakier do paznokci odpryskuje, po czym wygląda nieestetycznie. Nierzadko też orientujemy się wówczas nagle, że w domu skończył nam się zmywacz do paznokci. Jak usunąć lakier z paznokci w sytuacji kryzysowej? Oczywiście najprostszym sposobem jest zawsze kontrolowanie, czy mamy w domu buteleczkę ze zmywaczem, jeszcze przed nałożeniem lakieru do paznokci. Nie zawsze jednak o tym pamiętamy, zwłaszcza, że paznokcie często malujemy "na ostatnią chwilę". Czy zmycie lakieru do paznokci czymś oprócz zmywacza do tego przeznaczonego jest w ogóle możliwe? Zależy to oczywiście od rodzaju lakieru i jego składu. Niezależnie od tego możemy jednak spróbować kilku metod.
1
zmywanie lakieru do paznokci bez zmywacza - sposób 1
Spirytus, benzyna ekstrakcyjna

Te rzeczy z pewnością nie każdy znajdzie w swoim domu. Jeśli jednak masz je w zanadrzu - na wacik nałóż niewielką ilość płynu po czym delikatnie zetrzyj lakier. Podczas całego procesu zmywania bądź ostrożna - są to produkty łatwopalne!
2
Perfumy, dezodorant z zawartością alkoholu

Te rzeczy znajdzie już prawie każda z nas. Z perfumami postępuj w ten sam sposób jak wyżej. Jeśli masz dezodorant z zawartością alkoholu to spryskaj przez dłuższą chwilkę paznokieć z bliskiej odległości (nie przestrasz się lekkiego efektu zmrożenia) i zetrzyj lakier. W razie potrzeby, czynności należy oczywiście powtórzyć.
3
Ocet

Jeśli powyższe opcje nie sprawdziły się to nikła szansa, że Twój lakier zejdzie przy pomocy octu. Jeśli jednak nie miałaś w domu żadnej z powyższych pozycji to nie masz nic do stracenia! Octem nasącz wacik i mocno trzyj lakier. Niestety musisz później solidnie wyszorować ręce, bo ocet ma nieprzyjemny, duszący zapach.
4
Woda utleniona

Jeśli Twoja kuchnia świeci pustkami ale za to masz po brzegi wypełnioną apteczkę pierwszej pomocy - wypróbuj wodę utlenioną! Nasącz nią wacik i mocno trzyj paznokieć a po kilku próbach lakier powinien zejść z płytki paznokcia.
5
Aceton

Posiadają go raczej tylko i wyłącznie miłośniczki sztucznych paznokci, czyli tzw. tipsów. Jeśli jesteś fanką sztucznych paznokci z pewnością masz go w swojej kosmetyczce - nie podziała on tak samo jak zmywacz, lecz delikatnie może usunąć lakier z paznokci. Niezbędne będzie kilkakrotne powtórzenie tej czynności.
6
Druga warstwa lakieru

Pomocna może się okazać druga warstwa lakieru, przy czym najlepiej aby był to lakier bezbarwny, biały lub bezowy albo ten sam lakier, którym pomalowałaś pierwsze warstwy, których teraz chcesz się pozbyć. Po kilku sekundach od pomalowania - zetrzyj całość wacikiem. Powinno się udać!
7
Zdrapywanie

Najgorszym ze sposobów jest oczywiście wszelakie zdrapywanie lakieru do paznokci, czy to drugim paznokciem, czy przy pomocy jakiegoś przedmiotu. Strasznie niszczy to płytkę paznokcia i lepiej już pokazać się w do połowy zdrapanym lakierze, niż niekorzystnie wpływać na kondycję swoich paznokci. Również nie piłuj lakieru przy pomocy pilnika! Zrezygnuj także ze zgryzania lakieru z paznokci, gdyż nie tylko zniszczysz ich płytkę ale także możesz uszkodzić swoje uzębienie, np. szkliwo zębów.
?

Wskazówki
* Aby sprawnie pozbyć się lakieru do paznokci najlepiej jest zawsze nakładać więcej jak jedną warstwę lakieru. Cienka, pojedyncza warstwa okazuje się cięższa do usunięcia!

Strona 1 z 8

Powiązane porady

lakier do paznokci
Cieniowanie paznokci / ombre
wybielanie paznokci

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Julia
05.07.2015
Bzdury..za pomoca perfumy czy dezodorantu nie zmyjemy lakieru do pazkonci, poniewaz wszystkie te produkty zawieraja alkohol, a nie aceton.
tadaa
25.05.2015
Jeśli już musimy uporać się bez zmywacza możemy spiłować lakier delikatynym pilnikiem. Musimy tylko uważać aby zakończyć "zmywanie " w odpowiednim momencie. Jeśli użyjemy wysokiej gradacji nie powinniśmy uszkodzić płytki. Po tej czynności warto użyć polerki aby paznokieć nabrał błysku.
marteek
12.04.2015
Radzę uważać na dezodorant. Psiukając z bliska prawie sobie odmroziłam palca, nie wiem jakim cudem.
blablabla
28.09.2014
taaak najlepiej zmyc lakier dezodorantem, octem lub woda utleniona- na pewno zejdzie!
dreamy
13.01.2014
co za bzdury.. aceton od razu rozprawi się z lakierem, bo to silny rozpuszczalnik! jak już piszecie artykuł, to sprawdźcie gdzieś jego wartość merytoryczną, bo to aż wstyd takie głupoty wypisywać. Dlatego właśnie wymyślono zmywacze BEZ-acetonowe, bo aceton działa bardzo mocno, aż niszczy płytkę. Żal, zwłaszcza, że związki organiczne są omawiane już w gimnazjum!