Skóra po 40 roku życia

Jak dbać o skórę po 40-tym roku życia?
Karolinas - specjalista Tipy.pl

Po 40-tym roku życia większość z nas zauważa znaczącą zmianę w swoim wyglądzie. Pojawiają się kolejne zmarszczki a skóra jest matowa, ziemista, pozbawiona blasku... Czy w tym wieku można jeszcze jakoś hamować proces starzenia się skóry? Jak dbać o cerę dojrzałą? Przeczytaj artykuł!
1
Cera dojrzała bez wątpienia potrzebuje więcej uwagi i zaangażowania, niż cera młodzieńcza. Na skórze pojawia się coraz więcej widocznych zmarszczek. Ciężko jest je już zatuszować zwykły korektorem, czy nawet ciężkim podkładem. Również makijaż nie sprawia nam już takiej przyjemności - na pomarszczonej skórze cienie zwykle się rolują a specjaliści odradzają nam co rusz inne rzeczy - np. perłowe cienie, brokaty... Na domiar złego wkraczając w ten okres wieku doskwierają nam problemy hormonalne związane z menopauzą - uderzenia gorąca zaczynają powodować na naszej dotychczas przesuszonej twarzy nadmierne plamy potu i przetłuszczenia... Jak radzić sobie z tym wszystkim poradzić?
2
Nie bez powodu na półkach pojawia się coraz więcej kosmetyków przeznaczonych dla Pań w wieku średnim... 35+, 40+ a nawet 50+. Dlaczego są one droższe od pozostałych? Zwyczajnie zawierają zwykle większe stężenie niezbędnych do odżywiania cery składników. Znajdziemy w nich koenzym Q10, kwas hialuronowy, większą dawkę aloesu, olejów mineralnych, witamin. Ważne jest nie tylko nakładanie kosmetyków z odżywczymi składnikami i minerałami ale także odpowiedni sposób ich nakładania. Jak najczęściej należy naszą skórę masować, podszczypywać i pobudzać krążenie.
3
W tym wieku skóra produkuje bardzo małą ilość nowych komórek. W dalszym ciągu złuszczaj zatem naskórek - do twarzy wybieraj na przykład peelingi enzymatyczne lub drobnoziarniste. Koniecznie nawilżaj twarz tak często jak to możliwe - na noc tłustym kremem a w dzień przy użyciu wody termalnej.
4
W czasie wakacji zrezygnuj z nadmiernego eksponowania ciała na słońce. Przed kąpielą słoneczną koniecznie smaruj całe ciało kremami z wysokim filtrem a twarz nawet kilkakrotnie w ciągu dnia kremem o wysokim filtrze UV. Każdy promień słońca oznacza jeszcze więcej zmarszczek. Całkowicie zrezygnuj też z solarium i jeśli do tej pory tego nie zrobiłaś - rzuć palenie! Dietę uzupełnij o kolejne dawki owoców, warzyw, orzechów a wystrzegaj się słodyczy, szkodliwych tłuszczów, alkoholu i czerwonego mięsa.
5
Gabinety kosmetyczne oferują najbogatszą ofertę zabiegów typu anti-aging. Aby odmłodzić swoją twarz możemy wykonać zabiegi liftingu, podnieść nieco swoje powieki, pozbyć się tzw. drugiego podbródka, indyczego gardła i co nam się tylko żywnie podoba. Większość z zabiegów jest jednak bardzo kosztowna oraz niebezpieczna. Czasem wystarczy odpowiednio zadbać o swoje samopoczucie i pogodzić się z naturalnym procesem starzenia, który przecież nie omija żadnego z nas. Młodość naszego ducha gwarantuje nam niejednokrotnie odmłodzenie o nawet kilkanaście lat!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane