Ściąganie paznokci żelowych

Jak ściągnąć żelowe tipsy?

PinkPink - specjalista Tipy.pl
Czasami się zdarza, że tipsy nagle zaczynają odchodzić od naturalnych paznokci co wygląda dość nieestetycznie. Oczywiście najlepiej udać się do manicurzystki, aby je profesjonalnie usunąć jednak bywa tak, że nasza pani nie ma wolnych terminów a nam się bardzo śpieszy. Jak sobie wówczas poradzić?
P

5 wacików, aceton, patyczki do manicure, 10 kwadratowych kawałków folii aluminiowej, pilnik do paznokci, polerka do paznokci (blok polerski), kawałek papieru

1
Pilnik: Za pomocą pilnika spiłuj wierzchnią, przezroczystą warstwę żelu aby się dostać do lakieru żelowego, który jest pod spodem. Nie musisz robić tego bardzo dokładnie - tylko na tyle, aby aceton miał którędy wsiąknąć do środka.
2
Nasączanie: Każdy z wacików podziel na pół, aby uzyskać 10 mniejszych wacików. Nasącz je acetonem i połóż na paznokciach. Owiń paznokcie z wacikami folią, wygodnie usiądź i zacznij piłować paznokcie drugiej ręki. Odczekaj około 7-10 minut.
3
Zeskrobywanie: Zacznij zeskrobywać lakier żelowy za pomocą patyczka do manicure. Żel powinien bardzo łatwo schodzić. Jeśli żel się nadal mocno trzyma to przyłóż do niego nasączony acetonem wacik, owiń folią i odczekaj 1-2 minuty.
4
Wykończenie: Jak już usuniesz lakier żelowy pozostanie ci warstwa przezroczystego lakieru. Jest to miejsce gdzie spotyka się primer z pierwszą warstwą żelu i nie da się tego usunąć acetonem. Teraz należy dokładnie umyć ręce i dokładnie wypolerować paznokcie czterostronną polerką. Po wypolerowaniu podpiłuj paznokcie nadając im ładny kształt i pomaluj lakierem tak jak zwykle.
!

Uwaga!
Nie należy odrywać ani obgryzać żelu z paznokci!

Powiązane porady

paznokcie pomalowane stemplem
malowanie paznokci

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

monika_1511
25.01.2013
Po pierwsze żelu nie rozpuści się acetonem. Acetonem można rozpuścić akryl i hybrydy. Jeśli ktoś chce na własną rękę ściągać paznokcie żelowe to już lepiej spiłować je maksymalnie zostawiając cieniutką warstwę na paznokciu, pomalować lakierem i czekać aż odrośnie
Silminyel
09.01.2013
Żelowe tipsy wyglądają ślicznie, do czasu, gdy któryś sie nie złamie już nie zniszczy. Faktycznie, można je zdjąć samodzielnie, ale niszczymy w ten sposób płytkę paznokcia. Żel w ogóle niszczy nasze naturalne paznokcie, więc należy sie z nim obchodzić ostrożnie i nie nosić żelowych paznokci stale. Koleżanka zdejmując żelowe paznokcie samodzielnie, zawsze najpierw przycina je cążkami do paznokci. Na końcach paznokci przeważnie jest najwięcej żelu i najtrudniej go usunąć, więc obcięcie tej części wiele ułatwia. Po zdjęciu żeli dobrze nałożyć odżywkę na paznokcie przed pomalowaniem ich. Najlepiej w ogóle obciąć je na krótko, nałożyć tylko odżywkę i pozwolić im odpocząć przez jakiś czas. Żel naprawdę bardzo je niszczy, czasami tego nie widzimy, ale skutki opłakujemy dopiero po pewnym czasie.