Truskawka z filcu

Jak uszyć z filcu pluszową truskawkę?

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
Filc jest łatwo dostępnym materiałem, uwielbianym przez większość majsterkowiczów. Idealnie nadaje się do robienia ozdób i szycia maskotek, jest bardziej sztywny i zbity od tradycyjnej tkaniny, przez co zachowuje lepiej nadany kształt. Pozwolę sobie zaprezentować, jak z filcu w prosty sposób uszyć uroczą, pluszową truskaweczkę. Taką truskawkę można wykorzystać jako element dekoracyjny i ozdobić nią przedmioty. Sprawdzi się także do produkcji biżuterii lub breloczków. Wystarczy doszyć kółeczko i nałożyć ją na łańcuszek lub przypiąć do kluczy.
P

* czerwony filc,
* zielony filc,
* igła i różowa nitka,
* pisak w ciemnym kolorze,
* nożyczki,
* Niewielka ilość pluszu, bawełny, lub waty,
* cyrkiel albo szklanka lub inny przedmiot w kształcie koła,
* linijka,
* kartka sztywnego papieru,
* klej typu kropelka,

1
Truskawka z filcu 1
Na czerwonym filcu narysuj koło. Wytnij je nożyczkami
2
Truskawka z filcu 2
Przy pomocy linijki i pisaka namaluj linię dzielącą koło na pół. Przetnij je wzdłuż tej linii na dwie części. Do zrobienia truskawki będziesz potrzebować tylko jednej z nich.
3
Truskawka z filcu 3
Nawlecz igłę na różową nitkę. Przy jej pomocy zrób na filcu różowe kropeczki imitujące nasionka.
4
Truskawka z filcu 4
Nie przejmuj się, jeśli po jednej stronie nitka wygląda nieestetycznie. Nie będzie tego widać.
5
Truskawka z filcu 5
Złóż filc na pół tak, by 'lewa' strona znalazła się w środku. Następnie złóż brzegi półkola ze sobą robiąc z filcu rożek. Starannie zszyj brzegi ze sobą. Zacznij od końca, w którym będzie róg. Uważaj, by nie zostawić tam dziury.
6
Truskawka z filcu 6
Zrób supełek w miejscu zakończenia szwu, tak, jak zwyczajnie kończąc szycie, ale nie odcinaj nitki.
7
Truskawka z filcu 7
Zrób jeszcze jeden szew wokół rożka, tuż przy jego krawędzi.
8
Truskawka z filcu 8
Wypełnij rożek pluszem lub watą.
9
Truskawka z filcu 9
Zacznij delikatnie ciągnąć za nitkę, rożek zacznie się zamykać.
10
Truskawka z filcu 10
Zaciskający się filc zapewne będzie wypychał plusz na zewnątrz. Wepchnij go ostrożnie palcem głębiej w filcowy rożek i zaciągnij jeszcze bardziej nitkę. Nie zaciągaj jej do końca. Spróbuj zrobić to tak, jak pokazano na zdjęciu.
11
Truskawka z filcu 11
Zakończ szycie robiąc supełek na końcu i odetnij nitkę.
12
Truskawka z filcu 12
Twoja truskawka powinna wyglądać tak, jak na zdjęciu. Już teraz możesz ją do czegoś wykorzystać, jeśli zamierzasz przykleić ją czubkiem do góry do czegoś. Niestety, jeśli chcesz zrobić z truskawki np brelok, lub cokolwiek innego, tak, by była ona widoczna ze wszystkich stron, brakuje jej jeszcze szypułki.
13
Truskawka z filcu 13
Na sztywnym papierze narysuj wzór szypułki, wytnij go i odrysuj na zielonym filcu.
14
Truskawka z filcu 14
Wytnij szypułkę z zielonego filcu i przy pomocy mocnego kleju szybkoschnącego przyklej ją do truskawki.
15
Truskawka z filcu 15
Odczekaj aż klej wyschnie. Twoja truskaweczka jest już gotowa.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

abażur ze sznurka
domowej roboty lampa lawa
kwiaty w wosku

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane