prażone migdały z miodem

Jak zrobić prażone migdały z miodem i sezamem?
DafneDafne - specjalista Tipy.pl

Są cennym źródłem białka, wzmacniają skórę i paznokcie, korzystnie działają na cerę. Uchronią cię przed nadciśnieniem, zmniejszą poziom złego cholesterolu, ochronią przed osteoporozą i chorobą wieńcową. To tylko kilka powodów, dla których warto jeść migdały. A czemu warto zjeść prażone migdały z miodem i sezamem? Głównie dla tego, że dodatkowo wyśmienicie smakują. Przekonaj się sama.
P

2 szklanki migdałów (nieblanszowanych), ¼ szklanki brązowego cukru, ¼ łyżeczki soli, 1 łyżka ziaren sezamu, 2 łyżki miodu, 2 łyżki wody, 2 łyżeczki oleju

1
Migdały ułóż w jednej warstwie na płytkiej, nienatłuszczonej blasze do pieczenia i umieść w zimnym piekarniku. Ustaw piekarnik na 175°C i praż migdały, od czasu do czasu mieszając, dopóki skórka nie zarumieni się (migdały będą wówczas wyglądać jakby zyskały ładną opaleniznę). Potrwa to około 10-12 minut. Wyjmij je wówczas z piekarnika i wraz z blachą odstaw na bok.
2
Dokładnie wymieszaj brązowy cukier, sól i ziarna sezamu. Odstaw na bok.
3
W średniej wielkości rondelku wymieszaj miód, wodę i olej. Zagotuj całość na średnim ogniu.
4
Wsyp do rondla uprażone migdały i gotuj wszystko (często mieszając) do czasu, aż cały syrop zostanie wchłonięty przez migdały – około 5 minut.
5
Natychmiast przełóż migdały do średniej wielkości miski posypanej mieszanką cukru i sezamu. Na wierzch wsyp resztę sezamowo-cukrowej mieszanki i przemieszaj całość palcami, tak, żeby wszystkie migdały były nią równomiernie pokryte.
6
Migdały wyłóż na papier pergaminowy i pozostaw do ostygnięcia. Przechowuj je w temperaturze pokojowej w szczelnym pojemniczku lub plastikowej torebce. Zachowają świeżość przez 2 tygodnie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane