Jak się dobrze uczyć?
MaksymaMaksyma - specjalista Tipy.pl

Wielu z nas nie chce zabrać się do nauki i odrabiania lekcji. Jednak, uwierzcie, godzina 17 jest najpóźniejszą do nauki. Potem mózg "przestawia się" na wolniejsze obroty. Najlepszą porą do nauki jest czas po powrocie ze szkoły do domu. Zwykle jesteśmy wtedy zmęczeni i wybieramy rozrywkę, ale jeśli zabierzemy się od razu za lekcje, to znacznie więcej zapamiętamy - wystarczy powtórzyć wiadomości i jesteśmy przygotowani do sprawdzianu! Oto parę wskazówek:
1
Zorganizuj sobie miejsce pracy - musi być dużo miejsca.
2
Wyłącz telewizor, radio, komputer - wszystko, co mogłoby Cię rozpraszać.
3
Ucz się nie tego co jest ci potrzebne na jutro, tylko tego co dziś było w szkole. Wtedy mniejsze będzie prawdopodobieństwo, że o czymś zapomnisz.
4
Ćwiczenia odrabiaj dokładnie, sprawdzaj w encyklopedii i podręczniku (rzadziej w Internecie) poprawność rozwiązywanych zadań.
5
Na klasówki nie ucz się bezpośrednio z podręcznika. Przepisz z niego najważniejsze informacje na kartkę i z niej się ucz. Jeśli do sprawdzianu daleko, tą kartkę powieś nad biurkiem i codziennie czytaj.
6
Informacje o klasówkach, kartkówkach i dużych zadaniach domowych zapisuj w jednym miejscu od razu po ich zapowiedzeniu. Może to być podręczny kalendarzyk.
7
Ćwicz regularnie pamięć. Ucz się regularnie wierszy czy fragmentów opowiadań. Po roku nastąpią duże zmiany i będziesz się uczyć na sprawdziany 2 razy szybciej.
8
Jeśli odczuwasz zmęczenie, to zrób sobie przerwę. Zwykle, by się zregenerować, wystarcza 30 minut.
9
Jeśli chodzi o naukę języków obcych, to przydatne są tak zwane "fiszki". Musisz mieć dużo małych karteczek. Po jednej stronie napisz wyrażenie lub słówko po polsku, a po drugie w języku, którego się uczysz. Włóż te karteczki do pudełek od zapałek i zawsze noś przy sobie. Powtarzaj słówka w pociągu czy w autobusie, kiedy nie możesz zasnąć i w wielu innych sytuacjach. To bardzo efektywny sposób nauki. Fiszki można również kupić.
10
Jeśli Ci naprawdę zależy to postaraj się za wszystkich sił. Nie miej pretensji do koleżanek i kolegów, że mają lepsze oceny od ciebie a tyle samo się uczą. Jeśli chcesz się przyłożyć do nauki - rób to solidnie. Np.:

1. Jeśli podczas czytania lektury nie zrozumiesz jakiegoś słowa to sprawdź je w encyklopedii. Może Ci się ono kiedyś przydać.

2. Staraj się rozumieć to, czego się uczysz. Jeśli Cię to ciekawi, poszukaj parę dodatkowych informacji i z uwagą je przeczytaj.

3. Oprócz uczenia się wzorów na pamięć z matematyki rób dużo ćwiczeń! Jest mnóstwo e-testów, do zrobienia w sieci w których od razu pokazuje się, które zadania zrobiliśmy źle. Wiedza jest teraz na wyciągnięcie ręki.

4. Czytaj książki historyczne - dowiedz się o przeszłości naszego kraju.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Nikt
18.10.2019
Co jak ktoś wraca ze szkoły o 19? Ma tyle lekcji...ja mam lekcje do 18, jestem w domu o 19 i się uczę do 2...ucze sie tak, że mi się zdaje, że umiem, a ocena jest beznadziejna...np. 2
PYSZCZEK
08.04.2018
a to prawda, to w jaki sposób się uczymy, ma bardzo duże znaczenie. Ja postawiłam na webinaria,świetna sprawa, nie muszę się ruszać z domu, żeby się nauczyć języka.
QBIK
10.02.2017
A ja wracam ze szkoły o 18
kaja23
17.02.2016
Pomaga
.hmmmmm
14.01.2016
A mi wpajali żeby nie uczyć się od razu po szkole.,.....
SandiSelena1992
30.09.2015
Bardzo pomocne