Powiększanie piersi

Mity na temat sztucznych piersi

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Od dawna marzysz o zabiegu powiększenia piersi? Wszyscy jednak odradzają Ci to ze względu na komplikacje? Przeczytaj artykuł i poznaj mity dotyczące sztucznego biustu!
1
Sztuczne piersi wyglądają nienaturalnie.

Dobrze wykonany zabieg powiększenia piersi może być nawet niezauważalny - szczególnie wtedy, kiedy nie zdecydujemy się na ekstremalnie duży rozmiar biustu, który stwarzałby dysproporcje naszej sylwetki. Sztuczne piersi mogą wyglądać nienaturalnie również, kiedy wybierzemy zbyt wysoki profil - piersi będą wówczas po prostu zbyt odstawać i nienaturalnie sterczeć.
Ważne aby wkładka była dobrze dobrana i anatomiczna - takie sztuczne piersi mogą okazać się nie do odróżnienia od naturalnych.
2
Sztuczny biust uniemożliwia karmienie piersią.

Zazwyczaj chirurgowie zalecają poddanie się zabiegowi powiększenia piersi dopiero po urodzeniu dziecka. Mają tu na względzie jednak jedynie estetykę, gdyż po urodzeniu dziecka nasz biust, sylwetka zwykle ulega zmianie.

Nie jest to jednak regułą i można takiemu zabiegowi poddać się przed urodzeniem dziecka.

Silikonowy biust nie wpływa w żaden sposób na skład mleka matki i na zawarte w nim związki. Jest ono tak samo wartościowe jak mleko matki z piersiami naturalnymi. Nowoczesne metody umieszczania implantów nie naruszają gruczołów mlekowych. Po urodzeniu dziecka nie trzeba zatem pozbywać się protez piersi.
3
Mając sztuczny biust nie można latać samolotem.

Ten mit jest nie tylko zabawny ale i sprzeczny ze zdrowym rozsądkiem. Piersi nie tylko nie wybuchają podczas zmiany ciśnienia w samolocie ale również nie pękają podczas nurkowania na duże głębokości.
4
Posiadaczki sztucznego biustu nie mogą uprawiać sportu.

Posiadanie implantów piersi absolutnie nie wyklucza czynnego uprawiania sportu. Ba! Nawet kulturystyki wyczynowej. To zatem kolejny przykład na to, że sport to samo zdrowie, również dla posiadaczek sztucznego biustu.
5
Implanty piersi nie przemieszczają się.

Jeśli jednak zbyt szybko zaczniemy uprawiać sport (złamiemy szczegółowe wytyczne, których udzielił nam lekarz) lub doznamy jakiegoś urazu - nasz implant faktycznie może przemieścić się.
6
Implanty piersi należy wymieniać co 20 lat.

Nie ma odgórnego obowiązku "wymiany" implantów piersi na nowe. Tyczy się to także implantów tzw. starej generacji, starego typu. Zawsze znajdzie się jednak jakiś przypadek, w którym dojdzie do konieczności wymiany - większość implantów z pewnością nie będzie wymagała żadnej wymiany do końca życia. Ponadto wszystkie implanty sztucznych piersi są objęte gwarancją, więc za ewentualną wymianę nie powinniśmy ponieść żadnych kosztów.
7
Sztuczne piersi zwiększają ryzyko zachorowalności na raka.

Nie ma dowodów na to, że sztuczny biust wpływa negatywnie na zachorowalność na raka i jego częstotliwość. Jeśli jednak decydujemy się na zbyt duże wkładki, mogą one uciskać nasze gruczoły a tym samym powodować np. torbiele czy inne schorzenia.
8
Posiadaczki sztucznych piersi nie mogą spać na brzuchu.

Spanie na brzuchu jest niemożliwe jedynie po zabiegu i podczas rekonwalescencji. Po tym okresie wszystkie upodobania pacjentki wracają do normy i jeśli tylko spanie na brzuchu (a tym samym na sztucznym biuście) okazuje się przyjemne - czemu nie?
9
Mając sztuczny biust nie wolno zapinać pasów samochodowych.

W Polsce mamy obowiązek zapinania pasów - chronią one przecież nasze życie. W przypadku kolizji, wypadku częściej może dojść do złamania żebra, niż przemieszczenia, zniekształcenia, uszkodzenia implantu. Warto pamiętać, że implant zawsze można wymienić a nie zapięte pasy stanowią poważne zagrożenie dla naszego zdrowia i życia!
10
Po powiększeniu biustu należy częściej badać piersi.

Posiadanie sztucznego biustu nie obliguje nas do częstszych badań - ani do częstszego wykonywania USG ani mammografii. Po 25. roku życia kobiety powinny wykonywać USG piersi raz w roku a po ukończeniu 40. USG i mammografię naprzemiennie.
Innym faktem jest, że implanty nieco utrudniają wykonanie mammografii - należy wówczas zawsze informować o posiadaniu implantów.
11
Mając sztuczne piersi należy cały czas chodzić w staniku.

To czy chodzimy w staniku, czy też nie to nasza indywidualna sprawa. Biustonosz jednak (ten odpowiednio dobrany) poprawia wygląd biustu, przypomina nam o zachowaniu odpowiedniej sylwetki i choć na krótką metę - pomaga walczyć z niekorzystną grawitacją.

Piersi muszą być jednak unieruchomione w biustonoszu tuż po zabiegu i w okresie rekonwalescencji - tak aby nie uległy przemieszczeniu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

kąpiel parafinowa
krwiak pod paznokciem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane