Butelki - dekoracje zrób to sam

Jak zrobić świecznik z butelki?
DerkaDerka - specjalista Tipy.pl

Z butelek można zrobić przepiękne świeczniki ogrodowe. Wystarczy jedynie odciąć dna butelek i przykryć nimi świece. Nie dość że takie świeczniki będą pięknie wyglądać to również ochronią płomień przed podmuchami wiatru.
P

przecinak do szkła (unikaj butelek po piwach gdyż szkło jest w nich zbyt cienkie), gorąca woda, zimna woda, papier ścierny, taśma maskująca

1
Świecznik z butelki
Oklej butelkę taśmą maskującą w miejscu gdzie chcesz ją uciąć.
2
Zrób nacięcie na butelce wzdłuż taśmy. Postaraj się zrobić jak najgłębsze nacięcie. Podczas jego robienia obracaj butelkę dookoła zaś nacinak trzymaj nieruchomo w jednym miejscu. Natnij butelkę 2-3 razy w tym samym miejscu.
3
Linię nacięcia polej strumieniem gorącej wody (polewaj około 10-15 sekund) a następnie włóż ją pod zimną wodę na kolejne 10-15 sekund. Polewaj nacięcie 3 razy na przemian gorącą i zimną. Jeśli butelka nie zacznie pękać to oznacza, że należy zrobić nieco głębsze nacięcie.
4
Polewanie zimną i gorącą wodą sprawi, że butelka pęknie dokładnie w linii nacięcia a jej szyjka odpadnie.
5
Teraz wygładź krawędź za pomocą papieru ściernego. Nie przejmuj się jeśli twoja pierwsza butelka nie wyjdzie idealnie. Druga będzie już o wiele ładniejsza!
6
Świeczniki z butelki
Świeczniki gotowe!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Chris
20.07.2015
Pomysł super, tylko dlaczego na zdjęciach odcina się szyjkę butelki a nie jej dno, jak w opisie i efekcie końcowym?
mmmm
15.07.2015
najs :))