Jak przetrwać podróż samolotem z dzieckiem?

NowaNowa - specjalista Tipy.pl
Jak zapewne wiesz podróżowanie z dzieckiem może być nie lada wyzwaniem. Nie jest to sprawa prosta jednak istnieje kilka sposobów aby przetrwać podróż samolotem z dzieckiem bez niepotrzebnego stresu i nerwów.
1
Przygotuj się do podróży. Weź ze sobą do bagażu podręcznego zabawki dla dziecka które na pewien czas go zajmą. Najlepszymi zabawkami do samolotu będzie konsola gier (Game Boy) czy kolorowanki. Przed podróżą zakup dziecku w tajemnicy nową grę. Jeśli w samolocie znudzą mu się stare gry, kolorowanki i zabawki daj mu nową grę. Powinna go zająć na kilka godzin.
2
Przed podróżą opowiedz dziecku ciekawe rzeczy o samolotach, zwłaszcza jeśli są w wieku od 3-10 lat i jeszcze nigdy nie latały. Opowiedz o samolocie, którym będziecie lecieć. Staraj się zainteresować go samą istotą latania.
3
Weź ze sobą przekąski. Oczywiście w samolocie z pewnością coś dostaniecie jednak prawdopodobieństwo, że będą to ulubione chipsy czy żelki Twojego dziecka jest nikłe.
4
Rozdziel rodzeństwo. Jeśli Twoje dzieci mają tendencję do kłócenia się rozdziel ich siadając pomiędzy nimi. W połowie podróży zamień dzieci miejscami, aby każde z nich mogło patrzeć przez okienko.
5
Nie zapomnij o odtwarzaczu mp3 lub CD dla każdego dziecka. Muzyka uspokaja i łagodzi obyczaje. Poza tym możesz przed wyjazdem zakupić dla dzieci bajki na mp3. Muzyka i bajki uspokoją je na pewien czas.
6
Ubierz dzieci do samolotu na cebulkę. W samolocie jest klimatyzacja i może być im dość chłodno. Poza tym pamiętaj o zmianie klimatu. Wsiadając w Polsce do samolotu może padać deszcz i być 10 stopni zaś wysiadając np. w Egipcie będzie upał i słońce. Ubierz dzieci tak, aby w każdej chwili można było coś z nich ściągnąć lub założyć bez konieczności przebierania się. Najlepszym rozwiązaniem będą spodnie z rozpinanymi nogawkami, sandały + skarpetki, koszulka z krótkim rękawem i bluza.
7
Uważaj na małe dzieci na lotnisku. Jak wiesz wystarczy chwilka nieuwagi aby dziecko zniknęło ci z oczu. W przypadku zatłoczonych lotnisk możesz mieć nie lada problem. Staraj się cały czas trzymać dzieci za ręce. Jeśli to nie jest możliwe powiedz im, że mają Ciebie przez cały czas dotykać. Jeśli dzieci jest więcej poproś starsze o pomoc w pilnowaniu młodszych. Możesz również przemyśleć zakup smyczy dla dziecka. Możesz je założyć młodszemu dziecku, które ma tendencję do gubienia się.
8
Pamiętaj, że w samolocie należy więcej pić niż normalnie. Powietrze jest tu suche przez co organizm może się szybciej odwodnić. Jest to bardzo ważne dla karmiących matek.
9
Pamiętaj, aby wziąć ze sobą leki. Dzieci są bardziej wrażliwe niż dorośli. Weź do samolotu nawilżające kropelki do oczu (suche powietrze podrażnia oczy), syrop lub tabletki na ból gardła (klimatyzacja) i jakieś tabletki przeciwbólowe. Pamiętaj również o innych lekach które twoje dziecko zażywa regularnie.
10
Staraj się latać w nocy. Jest to dobre rozwiązanie jeśli podróżujesz z małym dzieckiem - istnieje spore prawdopodobieństwo, że prześpi cały lot. Podróżowanie samolotem nocą może się również sprawdzić w przypadku starszych dzieci.
11
Staraj się, aby dziecko było stale czymś zajęte. Podczas lotu powrotnego możesz dać mu blok rysunkowy oraz kredki i poprosić, aby zrobiło obrazki z wakacji - obrazki miejsc i zdarzeń, które najbardziej utkwiły mu w pamięci. Kartki te będą wspaniałym prezentem dla członków rodziny.
12
Spraw, aby podróż samolotem była wielką przygodą i przeżyciem dla Twojego dziecka. Pokaż dziecku przez okno chmury. Wypatruj w nich zwierząt, zamków, duchów, czarodziejów itp. Co robiłyby Twoje dzieci gdyby mieszkały w chmurach? Zapytaj stewardesy kilka minut po osiągnięciu wysokości lotu czy twoje dziecko może odwiedzić pilota w kokpicie i zobaczyć w jaki sposób samolot jest pilotowany. Długie loty są doskonałą okazją do takich wizyt.
13
Zajmij dzieci grami słownymi, planszowymi lub logicznymi. Możesz również zagrać z nimi w karty. Jest to wspaniały sposób na spokojne i ciekawe spędzenie czasu w samolocie.
14
Podróż samolotem z dzieckiem nie musi być koszmarem pod warunkiem, że przygotujesz się do niej wcześniej. Ty wiesz najlepiej, co lubi robić Twoje dziecko i jakie rzeczy będą go zajmować. Jeśli twoje dziecko marzy o jakiejś zabawce, książce czy płycie CD, kup to i daj mu zaraz po starcie. Będzie to rewelacyjna niespodzianka dla dziecka a ty przetrwasz lot w spokoju i bez nerwów.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

opalanie
Dziewczyna na plaży
dziecko w samochodzie

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

kolina
21.08.2012
Te porady są faktycznie przydatne. Mój synek w tym roku leciał po raz pierwszy samolotem. Lecieliśmy do Egiptu, znalazłam nam super hotel w Alfie z Aqua parkiem. Także nie musiałam się martwic jak będzie na miejscu ale strasznie bałam się tego kilkugodzinnego lotu. Jednak okazało się, że książeczki, samochodziki, kolorowanki i mp3 skutecznie zadziałały. Troszkę mnie to kosztowało nerwów, ale wszystko przebiegło ok. Po prostu jeśli widziałam, że zaczyna się nudzić podsuwałam mu kolejną rzecz. Dzięki temu pasażerowie na około nawet nie zwrócili uwagi, że leci obok nich dzieciak z dużą porcją energii ;)
zizi
28.02.2011
U nas sprawdzaja sie w dluzszej podrozy ksiazeczki z naklejkami i gry planszowe, ukladanki na przyklad "Buziaki smieszaki".. i jest spokoj, synek sie nie nudzi
Villemo
30.06.2010
A jak przetrwać podróż samolotem z dzieckiem jeśli nie jest się jego rodzicem ani się ich nie zna? Nie ma to jak mały pasażer wyjący i piszczący za twoją głową non stop przez kilka godzin lotu. A jeszcze jak kopie w twoje siedzenie to można po prostu oszaleć :/.