Ogórek w kosmetyce

Jakie są właściwości kosmetyczne ogórka?

Karolinas - specjalista Tipy.pl
Ogórek w kosmetyce
1 z 6
Uwielbiasz potrawy z dodatkiem ogórka ale nigdy nie myślałaś o tym aby zrobić z niego kosmetyk? To błąd! Ogórek to często wykorzystywane w kosmetyce warzywo. Przeczytaj artykuł i dowiedz się dlaczego nasza skóra tak lubi kosmetyki z ogórka i jak zrobić je samodzielnie w domu!
1
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 1
Ogórek doskonale smakuje nie tylko w sałatce i na kanapce!

Nasza skóra również się w nim rozsmakowała. Nie bez powodu tak chętnie wykorzystywany jest w kosmetyce. Na sklepowych półkach znajdziemy m.in. kremy, toniki, maseczki i inne produkty z ekstraktami z ogórka zielonego. Również na bannerach reklamowych wielu salonów SPA widzimy plasterki ogórka na oczach modelki.
2
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 2
Jak ogórek działa na naszą skórę i za sprawą czego tak się dzieje?

Ogórek składa się z bardzo dużej ilości wody i dzięki temu doskonale nawilża naszą skórę. Mało tego - jego odczyn pH jest taki sam jak odczyn pH skóry. Ogórek zawarty w kosmetykach perfekcyjnie wygładza i zmiękcza nasz naskórek.
Z pewnością znajdziemy go w składzie wielu kosmetyków oczyszczających skórę jednak nie powinno go zabraknąć także w kosmetykach tonizujących.
3
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 3
Dla jakiej skóry ogórek jest najlepszy?

Warto dodać, że ogórek jest na tyle uniwersalnym dodatkiem do kosmetyków, że większość z nich nadaje się zarówno do cery trądzikowej a także suchej czy nawet z nadmiarem wydzielającego się sebum. Ekstrakty z ogórka delikatnie ściągają skórę i nadają jej promiennego, świeżego wyglądu.
4
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 4
Co takiego zawiera ogórek, że posiada aż tyle dobroczynnych właściwości dla naszej skóry?

  • Witamina C - działa przeciwstarzeniowo - zwalcza wolne rodniki a także przyczynia się do procesów powstawania kolagenu.
  • Witamina K - Poprawia koloryt skóry i przede wszystkim wyrównuje go. Delikatnie wygładza cerę i czyni ją bardziej promienną i rozświetloną.

Ogórek to jednak nie tylko witaminy. Składa się też z minerałów:

  • Potas - nawilża skórę od środka.
  • Siarka - pomaga w walce z wypryskami, podrażnieniami, działa bakteriobójczo.
5
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 5
Maseczki z ogórkiem

Najlepiej oczywiście zrobić kosmetyki samodzielnie w domu. Można dzięki temu sporo zaoszczędzić a ich przygotowanie nie zajmie nam sporo czasu. Regularne stosowanie takich kosmetyków pomoże nam uporać się z problemami z cerą.

Kosmetyki przygotowane w domu są bezpieczniejsze - nie zawierają sztucznych barwników, zapachów, dzięki czemu nie uczulają tak często jak kosmetyki z drogerii.

Maseczki bazują oczywiście na ogórku - schłodzone warzywo ścieramy na tarce i pozbywamy się ewentualnego nadmiaru wody. Nie wyciskajmy jednak zbytnio miąższu. Należy pamiętać aby ogórka nie obierać, gdyż najwięcej wartościowych składników znajduje się właśnie tuż pod skórką.
Starty ogórek łączymy odpowiednio z innymi składnikami - zależnie od tego jaką maseczkę chcemy uzyskać.

  • Jeśli chcesz przygotować maseczkę łagodzącą (świetnie spisze się również na delikatne oparzenia słoneczne) - zmieszaj ogórka z łyżką jogurtu naturalnego.
  • Jeśli chciałabyś właściwości regenerujące, wygładzające - do ogórka dodaj łyżkę lub dwie miodu.
  • Jeśli liczysz na zlikwidowanie, rozjaśnienie przebarwień - do warzywa dodaj sporą łyżkę świeżo wyciśniętego soku z cytryny. Taki zestaw rozjaśni nasza cerę - nie zapomnijmy jednak po aplikacji nałożyć kremu z filtrem UV.
  • Do maseczek możesz dodać też odrobinę świeżej mięty - działa odświeżająco i chłodząco.
  • Jeśli ogórek często króluje w Twojej kuchni, zanim wyrzucisz obierki - natrzyj nim zdezynfekowaną twarz. Taki prosty zabieg zadziała tonizująco i kojąco na Twoją cerę.
  • Dla tych, którzy borykają się z opuchlizną i sińcami pod oczami z ratunkiem przybędą zwykłe plasterki schłodzonego wcześniej ogórka. Wystarczy nałożyć je na kilka minut.
  • Jeśli nie masz czasu przygotowywać żadnej maseczki - nałóż po prostu plasterki na całą twarz.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

piękne dłonie
ogórek na oczy
płatki owsiane

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane