ćwiczenia na skakance

Jak ćwiczyć na skakance? Trening 15-minutowy

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
ćwiczenia na skakance
1 z 6
Skakanka. Jeden z ulubionych przedmiotów z naszego dzieciństwa. Kiedyś skakało się na niej godzinami, dziś większości dorosłych kojarzy się raczej z treningiem bokserskim, niż przyrządem do ćwiczeń fitness, który może być stosowany nawet w domu. A szkoda, ponieważ skakanie na skakance to doskonały trening cardio, który angażuje mięśnie rąk, nóg, brzucha, wzmacnia kości i poprawia równowagę. Wystarczą zaledwie trzy 15-minutowe treningi w tygodniu. Każde z opisanych poniżej ćwiczeń rozpocznij stojąc z lekko ugiętymi kolanami i trzymając skakankę na wysokości bioder. Chwyć skakankę w taki sposób, by palce były skierowane do środka. Skacząc odbijaj się równomiernie śródstopiem, utrzymując kolana rozluźnione, a tułów wyprostowany.

UWAGA: Jeśli jesteś osobą początkującą, zacznij od ćwiczeń z ciężką skakanką PVC. Jej ciężar sprawi, że będzie ona obracać się wolniej. Jeżeli jesteś zaawansowanym „skakaczem”, wybierz lżejszą wersję PVC, która pozwoli ci skakać szybciej i bardziej intensywnie.
1
ćwiczenia na skakance - krok 1
Ćwiczenie 1

To klasyczny skok. Zrób zamach skakanką i podskocz, gdy będzie mijać twoje stopy. Nie musisz skakać wysoko, tylko na tyle, by swobodnie rozprostować skakankę. Lądując rozłóż ciężar ciała równomiernie na obu stopach. Wykonuj ćwiczenie przez minutę, a przez kolejną minutę odpocznij.
2
ćwiczenia na skakance - krok 2
Ćwiczenie 2

Zrób zamach skakanką i podskocz, gdy będzie mijać twoje stopy. Wyląduj na prawej stopie, a przy następnym obrocie skakanki – na lewej. Skacz z nogi na nogę tak jakbyś biegała w miejscu. Ćwiczenie wykonuj przez minutę, a przez kolejną odpoczywaj.
3
ćwiczenia na skakance - krok 3
Ćwiczenie 3

Przez osiem obrotów skakanki skacz z nogi na nogę, tak jak w kroku poprzednim, a przez kolejne osiem na obie nogi – tak jak w kroku pierwszym. Powtarzaj ten schemat przez minutę, przez kolejną minutę zrób przerwę, a następnie powtórz całą sekwencję jeszcze raz.
4
ćwiczenia na skakance - krok 4
Ćwiczenie 4

Skacz z nogi na nogę, tak jak w kroku drugim, ale tym razem unoś kolana wysoko, tak by przy każdym podskoku były ugięte pod kątem 90 stopni. Ćwicz prze minutę, a przez kolejne 60 sekund zrób przerwę.
5
ćwiczenia na skakance - krok 5
Ćwiczenie 5

Przez 5 minut wykonuj normalne podskoki lub skoki z nogi na nogę. Jeśli to dla ciebie zbyt długo, skacz przez minutę, przez kolejną odpoczywaj i tak 5 razy. Postaraj się wykonać w sumie przynajmniej 600 skoków.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

monika.marczuk1265
10.03.2016
Skakanka kojarzy mi się z dzieciństwem. Wtedy każda dziewczynka miała skakankę. Gdy byłam mała mogłam skakać godzinami i nigdy mi się nie nudziło. Skakanie na skakance jest proste. Nie wymaga wielkiego wkładu finansowego. Potrzebujemy jedynie strój sportowy i skakankę. Najważniejsze to posiadać miejsce, w którym można skakać. W mieszkaniu musimy wygospodarować taką przestrzeń by niczego nie uszkodzić. Należy pamiętać by nie nawet przed skakanką zrobić małą rozgrzewkę, aby następnego dnia nie było zakwasów ani żadnych kontuzji.
^^
07.04.2015
nie skaczę na skakance bo mam za duże cycki :( :(