Frytki ze słodkich ziemniaków

Jak zrobić frytki ze słodkich ziemniaków?

romantyczna - specjalista Tipy.pl
Frytki ze słodkich ziemniaków znacznie różnią się w smaku od frytek do których jesteśmy przyzwyczajeni jednak warto ich spróbować - możliwe, że polubisz je jeszcze bardziej od ich klasycznego odpowiednika.
P

skrobia kukurydziana, słodkie ziemniaki, oliwa z oliwek

1
Słodkie frytki 1
Pokrój ziemniaki w paski - nie za grube i nie za cienkie. Włóż je do wody i odczekaj 1-8 godzin aby się dobrze namoczyły (nie jest to konieczne, jednak po moczeniu frytki będą smaczniejsze). Rozgrzej piekarnik do 220 stopni C.
2
Słodkie frytki 2
Do plastikowego woreczka nałóż łyżkę lub dwie skrobi kukurydzianej.
3
Słodkie frytki 3
Wrzuć garść frytek do woreczka ze skrobią. Woreczek zakręć, tak aby zrobił się z niego balon i potrząśnij kilka razy aby pokryć skrobią ziemniaki.
4
Słodkie frytki 4
Obtoczone w skrobi frytki połóż na blasze do pieczenia.
5
Słodkie frytki 5
Skrop frytki 2 łyżkami oliwy z oliwek (lub innym olejem słonecznikowym, rzepakowym itp.). Możesz użyć więcej oleju jeśli jest taka potrzeba. Im więcej oleju tym frytki będą bardziej chrupiące jednak mniej zdrowe.
6
Słodkie frytki 6
Za pomocą rąk upewnij się, że frytki są dokładnie pokryte olejem.
7
Słodkie frytki 7
Rozłóż frytki na blasze, tak aby się nie dotykały. Im mniej frytek na blasze tym lepiej się upieką. Jeśli będzie ich bardzo dużo to nigdy nie będą chrupiące - po prostu ugotują się w parze. Włóż blachę z frytkami do piekarnika i piecz przez 15 minut.
8
Słodkie frytki 8
W międzyczasie zrób sos do frytek. Wymieszaj pół szklanki majonezu z 1 łyżeczką ostrego sosu np. Sriracha oraz 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne. Wymieszaj, spróbuj i ewentualnie dopraw do smaku.
9
Słodkie frytki 9
Po 15 minutach odwróć frytki na drugą stronę i piecz kolejne 5 minut.
10
Słodkie frytki 10
Jeśli wolisz to możesz wrzucić frytki na głęboki olej i je usmażyć zamiast piec w piekarniku.

Powiązane porady

chipsy z ziemniaków
Szpinak ze śmietaną
Kasza gryczana

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane