mycie okien

Jak myć okna i drzwi?
KrystynaKrystyna - specjalista Tipy.pl

Podczas mycia okien i drzwi musisz przede wszystkim pamiętać, że to nie tylko szyby, ale także obramowania, framugi, klamki i okiennice. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak prawidłowo myć drzwi i okna.
1
Mycie szyb w oknach
Mycie szyb w oknach

Regularnie odkurzając szyby, oszczędzisz sobie sporo pracy, gdyż woda deszczowa będzie swobodnie spływała, nie pozostawiając plam. Nigdy nie myj okien na słońcu. Lepiej poczekaj na cień. Mycie okien na słońcu sprawia, że woda szybciej wysycha co sprzyja powstawaniu trudnych do usunięcia mazaków.

Podczas mycia okien myj i spłukuj szybę po kawałku, by nie dopuścić do zasychania detergentu na szkle. Niezależnie od tego, czy przetrzesz szybę gąbką namoczoną w wodzie z mydłem, a następnie użyjesz specjalnej szczotki, spryskasz powierzchnię preparatem do mycia okien czy przetrzesz okno szmatką z detergentem, pamiętaj, że wystarczy niewielka ilość środka czyszczącego i że zawsze należy go starannie spłukać wodą.

Jeśli chcesz nadać oknom blask, przetrzyj je wodą z dodatkiem trzech łyżek amoniaku lub octu na litr wody, a następnie wytrzyj do sucha irchą.

Aby starannie umyć szkło matowe, przetrzyj je szczoteczką z roztworem wody i amoniaku. Jeśli jest bardzo brudne, użyj letniego octu, po czym spłucz czystą wodą i wytrzyj do sucha.

Jeśli masz do czynienia z przeszklonymi drzwiami, najpierw umyj ramę, a dopiero potem szybę.

2
Ramy

Postępuj podobnie jak przy myciu drzwi. Sprawdź, czy zewnętrzna część ramy okiennej nie jest zniszczona. Ramy drewniane pokryj ochronną warstwą pasty lub innego specjalnego preparatu.

3
Klamki

Miejsca wokół klamek, a więc te, które brudzą się najłatwiej musisz regularnie myć. Postępuj jednak ostrożnie, by umyte miejsce nie różniło się kolorem od reszty powierzchni. Wypoleruj klamki odpowiednim środkiem, uważając, by niczego nie pobrudzić. Aby nie pobrudzić niczego miejsca wokół klamki oklej papierową taśmą klejącą.

4
Okiennice

Drewniane odkurz, a następnie umyj wodą z dodatkiem amoniaku (1 łyżka na litr). Odkurzaj również prowadnice, po których się poruszają. Przed zimą warto je naoliwić. Jeśli są osadzone na zawiasach, naoliw także zawiasy.

Plastikowe można myć letnią wodą z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego, po czym należy je starannie opłukać i wytrzeć do sucha.

5
Mycie drzwi

Drzwi myj wodą mydlaną, zaczynając od dołu i stopniowo podążając ku górze, a spłukuj gąbką w odwrotnej kolejności i natychmiast wycieraj do sucha irchą.

Drewniane drzwi lakierowane przetrzyj specjalnym produktem do drewna, usuwając najtrudniejsze plamy wodą z dodatkiem delikatnego detergentu. Drewno naturalne i szlachetne nasmaruj mieszaniną oleju lnianego, jadalnego i denaturatu w jednakowych proporcjach lub naturalnym woskiem i pozostaw na 48 godzin, po czym wypoleruj.

Do czyszczenia białych drzwi najlepszy jest roztwór sporządzony z wody z dodatkiem łyżki sody (na litr).

Drzwi plastikowe umyj letnią wodą i delikatnym środkiem czyszczącym, opłucz i wytrzyj do sucha, a na zakończenie przetrzyj preparatem do drewna lub szyb, by dłużej zachowały czystość.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kizia mizia
25.10.2010
właśnie kupiłam sobie wielką rolke ręczników papierowych MOLA i niebieski płyn do szyb z alkoholem i biorę się za mycie,pogoda marna na takie porzadki ale lepsza już raczej nie będzie