Pod wodą

10 sztuczek, których możesz nauczyć swoje ciało

Fuxi - specjalista Tipy.pl
Pod wodą
1 z 11
Zjedzenie 10 hot dogów w 6 minut czy wybekanie hymnu narodowego może zaimponować twoim znajomym jednak nie przyniesie to dużo dobrego dla twojego zdrowia. Zamiast tego dlaczego nie nauczyć się czegoś, co może ci się na prawdę przydać? Nie chodzi tutaj o naukę w ławce czy trening interwałowy. W prosty sposób możesz nauczyć swoje ciało samodzielnego leczenia się z różnych codziennych dolegliwości takich jak skurcze, trema przed pierwszą randką czy uporczywe drapanie w gardle.
1
sztuczki, których można nauczyć ciało - krok 1
Uśmierz drapanie w gardle

Nie warto ciągle odchrząkiwać - jest na to lepszy sposób. Podrap się w uszy. Stymulowanie nerwów na uszach tworzy pewien odruch w gardle, który powoduje skurcze mięśni. Ten skurcz łagodzi drapanie i łaskotanie.
2
Usłysz lepiej

Kiedy rozmawiasz z kimś w gwarnym pubie to skieruj do rozmówcy swoje prawe ucho. Prawe ucho znacznie lepiej od lewego wyłapuje szybkie rytmy takie jak mowa. Z drugiej strony jeśli chcesz rozpoznać muzykę, która łagodnie gra w oddali to nadstaw lewe ucho. Lewe ucho jest lepsze w wyłapywaniu tonów, dźwięków i barwy muzyki.
3
Zapomnij o chęci sikania

Bardzo chce ci się siusiu? W pobliżu nie ma toalety? Zacznij fantazjować o seksie. Erotyczne myśli zajmą twój mózg i przestaniesz czuć tak duży dyskomfort związany z chęcią oddania moczu.
4
Uśmierz ból podczas ukłucia strzykawką

Dzięki niemieckim badaniom odkryto, że kaszlenie podczas zastrzyku znacznie łagodzi ból wywołany ukłuciem igły. Kaszel powoduje nagły i chwilowy wzrost ciśnienia w klatce piersiowej i kanale kręgowym co uśmierza ból.
5
Oczyść zatkany nos

Zapomnij o Sudafedzie. Na zatkany nos i zatoki jest dużo prostszy, szybszy i tańszy sposób. Dociskaj język do podniebienia na zmianę z uciskaniem jednym palcem punktu pomiędzy brwiami. Czynność ta sprawi, że lemiesz (kość w tylnym odcinku przegrody kostnej nosa) będzie się przesuwać delikatnie do przodu i do tyłu. Ruchy te rozluźniają zatory i już po około 20 sekundach nasze zatoki zaczną być drożne.
6
Zapobiegnij zgadze w nocy

Martwisz się, że znów w nocy złapie cię zgaga? Jeśli tak, to śpij na lewej stronie. Badania dowodzą, że osoby, które śpią na lewej stronie rzadziej cierpią na refluks. Przełyk i żołądek połączone są ze sobą pod pewnym kątem. Kiedy śpisz na prawej stronie żołądek znajduje się wyżej niż przełyk przez co jedzenie i kwasy żołądkowe przedostają się do gardła. Kiedy śpisz na lewej stronie żołądek znajduje się niżej niż przełyk zatem grawitacja działa na twoją korzyść.
7
Uśmierz ból zębów

Po prostu wcieraj kostkę lodu w spodnią część dłoni między kciukiem a palcem wskazującym (obszar ten jest w kształcie litery V). Ta technika zmniejsza ból zębów o 50%. Nerwy znajdujące się w miejscu u podstawy V stymulują część mózgu odpowiedzialną za blokowanie sygnałów bólu dochodzących z twarzy i rąk.
8
Zapobiegaj poparzeniom

Kiedy niechcący dotkniesz gorącej kuchenki, jak najszybciej przyłóż do oparzonego miejsca kostkę lodu. Ból przejdzie, a lód szybko przywróci skórze normalną temperaturę. Prawdopodobieństwo pojawienia się pęcherza zmniejszy się.
9
Uspokój serce

Stresujesz się przed pierwszą randką? Zacznij dmuchać w kciuk. Poprzez takie oddychanie możesz kontrolować nerw błędny, który reguluje tętno. Po chwili wróci ono do normy.
10
Oddychaj pod wodą

Zanim zanurkujesz weź kilka krótkich i głębokich oddechów (hiperwentylacja). Kiedy jesteśmy pod wodą to nie brak tlenu powoduje, że desperacko chcemy zaczerpnąć powietrza ale nagromadzenie dwutlenku węgla, które zakwasza organizm i daje znak do mózgu, że "coś dzieje się nie tak". Hiperwentylacja, czyli szybkie tempo oddychania, wyrzuca z organizmu dwutlenek węgla i zmniejsza jego zakwaszenie. Mózg wówczas myśli, że ma więcej tlenu, a to daje ci jakieś 10 sekund pod wodą dłużej.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Taktoto
09.04.2018
Pielęgniarka pobierająca krew czy robiąca zastrzyk z pewnością będzie zachwycona jak będzie się wkłuwać trzęsącemu się od kaszlu pacjentowi. Może go bardziej pokłuć albo skaleczyć igłą, wtedy dopiero będzie musiał kaszleć "przeciwbólowo".
cat
23.01.2013
jako kobieta nie jestem pewna czy myślenie o Jessice Simpson sprawi, że przestanę krzyżować nogi;)