ciasteczka serduszka

Jak zrobić kruche ciasteczka serduszka z dżemem?

Becia19 - specjalista Tipy.pl
Tracisz głowę z miłości do słodyczy? Pokochasz słodkie i zdrowe ciasteczka z dżemem. W przepisie zwykłą mąkę zastąpiono mąką pełnoziarnistą, a biały cukier – cukrem trzcinowym. Zmienia to nieco smak ciasteczek, ale wciąż są one kruchutkie i apetyczne. Dzięki zamkniętemu między dwiema warstwami ciasta dżemowi całość ma idealną konsystencję i dosłownie rozpływa się w ustach. Polecam piec te ciasteczka nie tylko na Walentynki, ale przy każdej nadarzającej się okazji. Przepis poniżej.
P

225g masła w temperaturze pokojowej, 1 ½ łyżeczki soli, 1 ½ szklanki cukru trzcinowego, 2 jajka, 1 łyżka ekstraktu waniliowego, 3 ½ – 4 szklanki mąki pełnoziarnistej (+ odrobina do posypania), ½ szklanki dżemu truskawkowego, ¼ szklanki cukru pudru (opcjonalnie)

1
Piekarnik nagrzej do 175°C.
2
W dużej misce utrzyj masło i cukier. Dodaj jajka i ekstrakt waniliowy.
3
Zmieszaj sól z 3 ½ szklanki mąki. Powoli wsypuj ją do mokrych składników i mieszaj do momentu uzyskania ciasta. Jeśli będzie ono zbyt lepkie, dodaj więcej mąki.
4
wykrajanie ciasteczek serduszek
Podziel ciasto na dwie części i rozwałkuj na lekko podsypanej mąką stolnicy na grubość około 5-6 mm. W razie potrzeby możesz również oprószyć mąką wierzch ciasta i wałek.
5
smarowanie ciasteczek serduszek
Używając średniej wielkości foremki wykrój z ciasta serduszka. W połowie z nich powykrawaj otwory w kształcie serc za pomocą mniejszej foremki.
6
ciasteczka walentynkowe oprószanie cukrem
Wszystkie ciastka umieść na wyłożonej papierem pergaminowym blasze do pieczenia i piecz przez 8-10 minut do czasu, aż zrobią się złote. Ostudź je na kratce do studzenia ciasta.
7
gotowe ciasteczka serduszka
W analogiczny sposób wykorzystaj pozostałą część ciasta. Gdy wszystkie ciasteczka będą już gotowe, połowę z nich (tę bez otworów) posmaruj dżemem truskawkowym. Na wierzch każdego posmarowanego ciasteczka połóż jego odpowiednik „z dziurką”,. Jeśli chcesz, posyp całość cukrem pudrem.

Powiązane porady

pierniczki korzenne
pierniczki dietetyczne
lukier

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane