Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Walentynki > Kolacja walentynkowa > Jak zrobić tort w kształcie serca?

Jak zrobić tort w kształcie serca?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nasze babcie mawiały: „przez żołądek do serca”. Właśnie dlatego proponuję przygotowanie wyśmienitego tortu, w kształcie serca! Wygląda ślicznie, a co najważniejsze jest bardzo prosty do przygotowania. Taki torcik możesz przygotować ukochanej osoby z okazji Walentynek. Jest nie tylko uroczy, ale przede wszystkim bardzo smaczny. Z pewnością zachwyci niejednego amatora słodkości. Przygotuj serduszkowy torcik dla swojej drugiej połówki według genialnego przepisu, który znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2,5 szklanki mąki, 1 łyżeczka soli, 2 szklanki cukru, 225 g masła, 2 jajka, 1 łyżka kakao, 1,5 łyżki czerwonego barwnika spożywczego w płynie, 1 szklanka maślanki, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, pół łyżeczki sody oczyszczonej, 1 łyżka octu jabłkowego (najlepiej cydrowego)
1
Rozgrzej piekarnik do 175 stopni C. Wysmaruj tłuszczem i delikatnie posyp mąką 2 lub 3 okrągłe formy (ok 25 cm).
2
Przesiej mąkę i sól i odstaw je na bok. W miseczce od miksera stojącego utrzyj masło z cukrem. Ubijaj aż masło zrobi się lekkie i puszyste. Stopniowo dodawaj po jednym jajku. Wszystko dokładnie wymieszaj. Dodaj stopniowo suche składniki na zmianę z maślanką - zacznij i zakończ na dodaniu suchych składników. Wmieszaj wanilię.
3
Barwnik z kakao
W małej miseczce wymieszaj 1,5 łyżki czerwonego barwnika w płynie i 1 łyżkę kakao.
4
Barwnik z kakao
Mieszaj aż uzyskasz konsystencję pasty. Dodaj barwnik z kakao do masła z cukrem i dobrze wymieszaj. W małej miseczce wymieszaj sodę oczyszczoną i ocet jabłkowy. Zacznie się pienić - od razu jak dobrze wymieszasz to przelej to do ciasta i miksuj na średnich obrotach aż ciasto będzie mieć zwartą konsystencję.
5
Przełóż ciasto do foremek łyżką - będzie ono bardzo gęste. Wyrównaj wierzch szpachelką. Włóż do piekarnika i piecz 25-30 minut lub do czasu aż ciasto będzie pośrodku elastyczne. Przełóż na kratkę do wystygnięcia.
Jak zrobić ciasteczka w kształcie serca?
Jak zrobić ciasteczka na Walentynki?
Jak samodzielnie zrobić kartkę walentynkową?
Jak zrobić serca z ciasta francuskiego z malinami?
6
Teraz zajmij się zrobieniem masy. Będziesz potrzebować 500 g serka typu Philadelphia, 225 g masła, 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego i 4-5 szklanek przesianego cukru pudru. W dużej misce ubij serek, masło i wanilię. Następnie zmniejsz obroty na małe i stopniowo zacznij wsypywać cukier puder. Po wsypaniu zwiększ obroty na wysokie i ubijaj aż masa będzie lekka i puszysta. Jeśli masa jest zbyt gęsta to dodaj odrobinę mleka aby ją rozrzedzić. Jeśli jest zbyt rzadka to dodaj więcej cukru pudru lub włóż do lodówki, aby stwardniała.
7
Ciasto serce
Wytnij z papieru woskowanego serce. Aby to zrobić najpierw narysuj cyrklem koło o średnicy 25 cm, następnie złóż je na pół i wytnij połówkę serca. Przyłóż serce do ciasta i sprawdź czy pasuje. Jeśli nie to je nieco zmniejsz. Jak już będzie ładne i odpowiedniej wielkości to przyłóż je do ciasta i wytnij. W taki sam sposób wytnij z ciasta pozostałe 3 serca. Serca z ciasta przełóż masą.
8
Robienie ciasta walentynkowego
Skrawki ciasta pozostałe po wycinaniu serc przełóż do dużej miski.
9
Robienie ciasta walentynkowego
Rozdrobnij je palcami lub przemiksuj blenderem na drobne okruszki.
10
Ciasto walentynkowe serce
Nałóż masę na całe ciasto a następnie dokładnie obsyp je okruszkami ciasta, tak, aby masy nie było nigdzie widać. Rób to stosunkowo szybko gdyż masa w miarę upływu czasu będzie schnąć i coraz mniej się kleić.
 3.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

magdalena - 2015-02-13
Czy zamiast maślanki do ciasta można dodać mleko?
letnianutka1996 - 2013-07-31
Fajny tort.Przydałby mi się taki na przyjęcie bo ja nie potrafię robić takich cudów.A tak poza tym to ciekawe ile taki kawałek torcika ma kcal bo zjadłoby się coś takiego,ale trzeba się pilnować. tylko że jak już takie coś jest w domu to trudno się powstrzymać.:)
 
Przygotowanie tych galaretek nie jest tak trudne jakby się mogło wydawać. Ponadto, że wyglądają one pięknie to jeszcze...
Jak zrobić galaretki na walentynki?
Przygotowanie tych galaretek nie jest tak trudne jakby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt