Jak zostać zauważonym przez szefa?

Jak zostać zauważonym przez szefa?
WojciechWojciech - specjalista Tipy.pl

Już dawno minęły te dni kiedy dostawaliśmy nagrodę wyłącznie za naszą ciężką pracę. W dużych firmach i organizacjach jeśli nie pracujesz pod nosem szefa istnieje minimalne prawdopodobieństwo, że dowie się on, czym aktualnie się zajmujesz i jakie masz osiągnięcia. Tak czy inaczej, jest rzeczą niezwykle istotną, aby zostać zauważonym przez osobę decydującą o podwyżkach i awansach. Zatem - jak tego dokonać? Ciężka praca czasem może nie wystarczyć bo raczej nie jesteś jedyną osobą w firmie, która ciężko pracuje, czyż nie? Jak dać znać o sobie? Krzyczeć, wszczynać awantury i bójki? Prawdopodobnie, dzięki tym czynnościom zostaniesz zauważony jednak nie w taki sposób w jaki tego pragniesz. Poniżej przedstawiam listę cech, które są ci potrzebne, aby zostać zauważonym i móc wspinać się po szczeblach kariery.
1
Przejmij inicjatywę

Aby zostać zauważonym musisz przejąć inicjatywę. Może to być sugerowanie nowych pomysłów, rozwiązywanie drobnych problemów w firmie czy przejmowanie na siebie odpowiedzialności.

2
Dawaj informację zwrotną

Podczas spotkań biznesowych nie stój ze spuszczoną głową i nie chowaj się za innymi. Bądź śmiały, zawsze blisko szefa. Wygłaszaj swoją opinię oraz swoje sugestie na temat zmian w firmie. Nawet jeśli szef nie zaaprobuje wszelkich twoich pomysłów z pewnością zwróci uwagę na to, że jesteś osobą asertywną i pełną zapału.

3
Zarządzaj swoim czasem

Prawidłowe zarządzanie czasem jest jednym z najważniejszych umiejętności, które pomogą ci wspiąć się po szczeblach kariery. Pracuj efektywnie, zawsze kończ powierzone ci zadania na czas. Przychodź do pracy wcześniej i wychodź później - wystarczy pół godziny. Dzięki tego typu zabiegom z pewnością zostaniesz w końcu zauważony.

4
Nigdy nie mów źle o swoim szefie

Bez względu na to co sobie myślisz, nigdy nie mów na głos nic złego na temat swojego szefa. W przypadku, gdy usłyszysz, że ktoś się źle o nim wyraża stań w jego obronie lub milcz. Mów o nim w superlatywach. Oczywiście nie oznacza to, że masz mu się podlizywać, jednak Twój szef musi wiedzieć o tym, że go podziwiasz i jesteś jego wiernym pracownikiem.

5
Nie plotkuj

Plotkowanie niszczy reputację - zarówno w oczach szefa jak i innych współpracowników.

6
Bądź członkiem zespołu

Staraj się pomagać innym - wówczas inni w razie potrzeby pomogą Tobie. Współpracuj z ludźmi, staraj się być lubianym.

7
Kształć się

Nawet jeśli skończyłeś studia nic nie stoi na przeszkodzie abyś zrobił sobie dodatkowe kursy lub kolejne studia podyplomowe. Dzięki temu, Twój szef upewni się, że jesteś osobą elastyczną, chętną do nauki i lubisz nowe wyzwania - są to wymarzone cechy jeśli chodzi o zmianę stanowiska lub awans.

8
Bądź wszędzie obecny

Jeśli istnieje jakaś praca której nikt nie chce się podjąć - ty się zgłoś na ochotnika i wykonaj ją jak najlepiej potrafisz. Bierz udział w spotkaniach oraz wyjazdach z pracy. Zostawaj w pracy nieco dłużej. Bądź proaktywny i pracuj ciężko. Te czynności są zupełnie wystarczające, abyś został zauważony przez przełożonych.

9
Dobra komunikacja

Czasami nie dostajesz podwyżki lub awansu ponieważ twój szef po prostu nie wiedział, że na nie zasługujesz. Dlatego dobra komunikacja jest tutaj elementem kluczowym. Staraj się zatem mieć kontakt ze wszystkimi ludźmi w pracy. Jeśli masz czas umów się ze swoim szefem na spotkanie - prywatne bądź zawodowe i poinformuj go o postępach twojej pracy.

10
Bądź liderem

Jeśli chcesz rozwijać swoją karierę musisz pokazać wszystkim swoje umiejętności przywódcze. Weź sprawy w swoje ręce i pracuj nad dobrem całości organizacji i pracujących w niej ludzi. Przeczytaj również porady jak być liderem.

11
Bądź poinformowany

Staraj się być zawsze dobrze poinformowany na temat swojej firmy oraz wydarzeń. Niekoniecznie musisz zadawać się z największymi plotkarzami, aby zdobyć takie informacje. Wystarczy tylko sprawna komunikacja a będziesz powiadomiony o wszelkich zmianach i wydarzeniach. Jeśli chcesz sprawiać jeszcze lepsze wrażenie - bądź na bieżąco również z tym co dzieje się w firmach konkurencyjnych. Oczywiście, o wszelkich wartych uwagi zmianach informuj swojego szefa.

?

Wskazówki
* Codziennie mów szefowi "Dzień Dobry" - nawet jeśli będziesz musiał pokonać kilka pięter.
* Nigdy się nie ukrywaj po kątach
* Nie przegap żadnej szansy i okazji aby zostać zauważonym
* Bądź pełny energii

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Adamus
30.01.2013
w niektórych firmach wartości "twórcze" które wiążą się z obecnym problemem firmy nie zawsze są wysłuchiwane... chodzi mi dokładnie o kwestię zaufania i ludzi przebywających już dłużej w firmie... np. jestem świeżym pracownikiem.. i pomimo swoich starań i dyskretnych sugestii "pozostaję w cieniu" zwracając uwagę na problem i przedstawiając plan działania nie zawsze wpływa korzystnie na kondycję firmy i nie zawsze przypada to do gustu "szefa-wyzyskiwacza" on zawsze będzie zdania im więcej tym lepiej... powstaje tak zwany konflikt nie pisany... " rób to do czego się zobowiązałeś" ... porady są w porządku i tyczą się tematu liderowania a nie podległych "jednostek" lecz by wybić się na szczebel powyżej i umiejętnie przebrnąć przez powstałe skutki uboczne działania naszych "liderów" pobudzają wyobraźnię i skłaniają do szybkiej rezygnacji ze współpracy... jak zostać więc liderem w grupie faktycznego lidera? koncepcją było by założenie własnej działalności i owszem i zaprzestać działań które mogą stać się skutkiem naszych niepowodzeń... pokora to jedna z cech którą uznaję lecz nie uległość wobec niezgodności które powstają z lenistwa czy też innych przyczyn które mają posłuch na tak zwanych sprawdzonych metodach.... moje zdanie jest tylko małą sumą i dążeniem do podobnych celów... przemyślanych decyzji lecz być może mało trafnych dla społeczeństwa o ogólnikowych poglądach i dążących do własnych korzyści... szacunek jednak za treść tej tematyki i dla człowieka który ją stworzył ...
eliza
24.10.2010
Moim zdaniem dużo w tej kwestii mozne zmieć to ze zaczynamy powazniej myslec o naszym wykształceniu.Nauka języków jak np.angielskiego bardzo duzo moze tu zmienic i miec duzy wplyw na nasza kariere.